شناسهٔ خبر: 42301636 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اطلس یادگیری دانش‌آموزان ابتدایی در کردستان تدوین شد

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان از تدوین اطلس یادگیری دانش‌آموزان مقطع ابتدایی به منظور دسترسی به روش های مختلف آموزشی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،صدیقه عبداللهی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان گفت: با توجه به اینکه ۱۵ شهریور همزمان با سراسر کشور مدارس کردستان نیز بصورت رسمی بازگشایی می‌شود، برنامه‌ریزی‌ برای دسترسی بهتر دانش‌آموزان به آموزش در نقاط مختلف انجام شده است.

اوبا بیان اینکه در حال حاضر تمام تدابیر برای بازگشایی مدارس با حفظ پروتکل‌های بهداشتی در استان اندیشیده شده است، افزود: یکی از این تدابیر راه‌اندازی اطلس یادگیری است که براساس آن آخرین وضعیت دانش‌آموزان در روش‌های مختلف آموزشی مشخص شده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان اضافه کرد: براساس این اطلس میزان دسترسی آموزش‌های حضوری و غیرحضوری، شبکه شاد، آموزش صدا و سیما و محتواهای آموزشی مشخص شده و در مجموع برای تمام دانش‌آموزان ثبت نامی استان نقشه یادگیری (اطلس یادگیری) به تفکیک مدرسه تدوین شده است.

او یادآور شد: اولویت اصلی ما در سال تحصیلی جدید حفظ سلامت دانش‌آموزان است، ضمن اینکه تلاش می‌شود هیچ دانش‌آموزی در هیچ کجای استان دچار وقفه آموزشی نشود و زمینه آموزش‌های کیفی برای تمام دانش‌آموزان فراهم باشد.

عبداللهی همچنین با اشاره به تولید محتوای الکترونیکی و تهیه بسته‌های آموزشی علاوه بر حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس، گفت: در این زمینه کارگروه تخصصی کیفیت‌بخشی به آموزش‌های مجازی در سطح استان و شهرستان‌ها تشکیل و معلمان علاقمند و توانمند در راستای تولید محتوای آموزشی شناسایی و بکار گرفته شدند.

او به طراحی، تدوین و چاپ ۷۵ هزار درسنامه ویژه دانش‌آموزان روستایی و مناطق حاشیه که به امکانات و فضای مجازی دسترسی ندارند اشاره کرد و افزود: محتوای درسنامه‌ها با اولویت دروس ریاضی، فارسی و علوم با توجه به ویژگی‌های شناختی دانش‌آموزان دوره ابتدایی و متناسب با شرایط بومی و محلی استان طراحی و تدوین و در بین دانش آموزان توزیع شده است.

عبداللهی تاکید کرد: از طریق این درسنامه‌ها، ارزشیابی آغازین سال تحصیلی جدید رقم خورده و براساس فرم عملکردی دانش آموزان و بررسی آن توسط معلم مربوطه میزان دستیابی آنها به اهداف مشخص شده توسط معلم مربوطه تعیین می‌شود.

انتهای پیام/م

نظر شما