شناسهٔ خبر: 42291660 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

واکنش جدی ترکیه نسبت به جبهه گیری اتحادیه اروپا؛ اتحادیه اروپا صادق نیست

خبرگزاری میزان- معاون ریاست‌جمهوری ترکیه در واکنش به جبهه گیری اتحادیه اروپا و جانب داری از یونان، گفت: اتحادیه اروپا صادق نیست.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزانطبق گزارش آناتولی، فواد اوکتای با بیان این اتهام که اتحادیه اروپا صداقت ندارد، اظهار کرد: آنکارا به هر قیمتی، از حق خود در هر متر مکعب از آب‌های مدیترانه شرقی دفاع می کند.

معاون ریاست‌جمهوری ترکیه در ادامه و در واکنش به تهدید اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم علیه آنکارا گفت: ترکیه به صلح و زبان دیپلماسی مشرف است و زمانی که پای منافع در میان باشد؛ در انجام آنچه که ضروری است بدون هیچ تردیدی عمل خواهد کرد و این در حقیقت بی‌صداقتی است که از یک سو خواهان مذاکره باشید و از سوی دیگر، برنامه‌های دیگری را تدارک دیده باشید.

وی همچنین در ادامه صحبت های خود ضمن تهدید نظامی بیان کرد: یونان و فرانسه در شمار کشورهایی قرار دارند که این عدم تردید ترکیه را بهتر از هر کشور دیگری متوجه می شوند و آن را درک می کنند و در صورتی که تلاش آتن برای توسعه قلمرو آبی را دلیلی برای جنگ تلقی نمی شود؛ پس چه می‌تواند باشد؟

گفتنی است، اتحادیه اروپا در مناقشات دریایی آنکارا- آتن بر سر بهره‌برداری از منابع نفتی مدیترانه شرقی، جانب یونان را گرفت و ترکیه را به تحریم تهدید کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما