شناسهٔ خبر: 42279958 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

طی اطلاعیه‌ای؛

مرکز سنجش و آموزش پزشکی به اعتراضات داوطلبان آزمون داروسازی پاسخ داد

مرکز سنجش و آموزش پزشکی بر اساس اعتراضات داوطلبان آزمون D.Ph داروسازی مبنی بر وجود سوالات تکراری در این آزمون، اعلام کرد که عملکرد داوطلبین در این سوالات تکراری مورد بررسی و آنالیز قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با توجه به دریافت اعتراضاتی مبنی بر وجود سوالات تکراری در آزمون D.Ph داروسازی که در تاریخ ۱۲ مرداد ماه ۹۹  و آزمون ارزشیابی دانش آموختگان خارج از کشور که در تاریخ ۸ مرداد ماه ۹۹ برگزار شد، مرکز سنجش و اموزش پزشکی اعلام کرد که عملکرد داوطلبین در این سوالات تکراری مورد بررسی و آنالیز قرار گرفته است.

آنالیز آماری نشان داد همبستگی شدیدی بین نمرات سوالات تکراری و سایرسوالات وجود دارد. همچنین ضریب تمایز و ضریب دشواری این دو دسته سوال قابل مقایسه و نزدیک بهم است.

با توجه به این یافته‌های آماری می‌توان قضاوت کرد که با احتمال بالا داوطلبین از وجود سوالات تکراری و پاسخ صحیح آن‌ها بی اطلاع بوده‌اند. با این وجود در راستای پیشگیری از ضایع شدن احتمالی حتی جزئی حقوق داوطلبین و به منظور رفع دغدغه داوطلبین آزمون D.Ph و مساعدت به آن‌ها ، مقرر شد نتایج آزمون با دو روش حذف سوالات تکراری و عدم حذف سوالات تکراری مشخص و از افرادی که با هر کدام از این دو روش شرایط دعوت به مرحله آزمون شفاهی را دارند برای شرکت در این مرحله دعوت به عمل آید.

نظر شما