شناسهٔ خبر: 42265261 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیر کل بهزیستی استان مطرح کرد:

پرداخت ۴۵ میلیارد ریال تسهیلات و کمک بلاعوض به مددجویان بهزیستی خراسان رضوی

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: از زمان شیوع کرونا ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات و ۲۵ میلیارد ریال کمک بلاعوض برای اجاره مسکن به مددجویان این نهاد پرداخت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، حمیدرضا پوریوسف در حاشیه آغاز بهره‌برداری از مجتمع خدمات رفاهی بین راهی باروس در نیشابور افزود: طی این مدت ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ودیعه مسکن جهت رهن خانه به مددجویان زیرپوشش بهزیستی و ۴۰ میلیارد ریال در قالب کمک‌های بلاعوض به مراکز نگهداری معلولین و معتادان و خانه‌های فرزندان زیرپوشش بهزیستی پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: خراسان رضوی با ۳۰۰ مرکز تجمعی و ۱۲ هزار نفر مقیم در این مراکز به خاطر وجود معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی وضعیت خاصی را دارد و اکثر این افراد آسیب پذیر هستند.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه تعدادی از مراکز زیرپوشش بهزیستی مانند مهدهای کودک‌ که بر اثر شیوع کرونا دچار آسیب شده و دارای اجاره عقب افتاده هستند در قالب مشاغل آسیب دیده از کرونا تسهیلات دریافت می‌کنند که تعدادی هم برای دریافت این تسهیلات ثبت‌نام کرده‌اند، اعلام کرد: در راستای کمک به مهدهای کودک‌ پویش همدلی به همت نیکوکاران خراسان رضوی راه‌اندازی شده تا با تامین اجاره‌بها و حقوق کارکنان بخشی از نیازهایشان تامین شود.

فرماندار ویژه شهرستان نیشابور نیز گفت: مجتمع خدمات رفاهی بین راهی باروس یک نمونه و الگو است و مجموعه مدیریت شهری باید این مسیر را ادامه دهد و ما نیز از این طرح‌ها حمایت می‌کنیم.

علیرضا قامتی افزود: ارائه سوغات و صنایع دستی نیشابور در این مجتمع‌ها باعث می‌شود زائران و گردشگرانی که از نیشابور عبور می‌کنند با فرهنگ این شهرستان آشنا شوند.

نظر شما