شناسهٔ خبر: 42245927 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فرماندهی عملیات مشترک عراق: مبارزه با داعش در جریان است

فرماندهی عملیات مشترک عراق از ادامه فعالیت‌های مرکز امنیتی چهارجانبه در مبارزه با داعش خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزار رسمی عراق، فرماندهی عملیات مشترک عراق امروز چهارشنبه از نقشی که «مرکز امنیتی چهار جانبه» در وزارت دفاع این کشور در خصوص مبارزه با داعش بر عهده دارد، پرده برداشت.

سرتیپ تحسین الخفاجی، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق به خبرگزاری رسمی عراق (واع) گفت: مرکز امنیتی چهارجانبه در وزار دفاع حضور دارد و از کشور‌های عراق، روسیه، سوریه و ایران تشکیل شده است و وظیفه آن ارائه اطلاعات و هماهنگی‌های اطلاعاتی میان این کشور‌ها از یکسو و ادامه مقابله با گروه‌های تروریستی داعش از طریق مشارکت اطلاعاتی از سویی دیگر است.

او در ادامه افزود: مسئولیت این مرکز به عهده مدیریت اطلاعات نظامی است که یک افسر عالی رتبه آن را بر عهده دارد. در این مرکز یک افسر از این کشور‌ها به نمایندگی حضور دارد که در آن در خصوص تروریسم و هماهنگی‌های امنیتی، تبادل اطلاعات می‌کنند.

تحسین الخفاجی در ادامه افزود: این مرکز اطلاعات فراوانی را در خصوص مبارزه با داعش از طریق ارائه سیلی از اطلاعات علیه گروه‌های داعشی به خصوص در عراق و سوریه فراهم کرده است.

او همچنین گفت: کار این مرکز امنیتی همچنان ادامه دارد.

به گفته وی، این مرکز نقش زیادی در زمینه مبارزه علیه داعش از طریق ارائه اطلاعات به ویژه در بخش مربوط به مناطق سوری و عراقی ایفا کرده است.

الخفاجی همچنین هر گونه استقرار مجدد نیرو‌های ائتلاف آمریکایی در پایگاه‌های دیگر پس از خروج اخیر آن‌ها از برخی پایگاه‌ها را رد کرد.
او گفت: «نیرو‌های عراقی که مبارزه علیه تروریسم بین‌المللی در نبرد برای آزادسازی اراضی این کشور از داعش را تجربه کرده است، قادر است این پایگاه‌ها را مدیریت کند.

وی افزود: «۴۷ هزار نیرو برای استقرار در این پایگاه‌ها آموزش دیده‌اند و علاوه بر آن تجهیزات مدرن و دیگر تجهیزات نیز رای نیرو‌های عراقی در این پایگاه‌ها باقی مانده است».

الخفاجی با اشاره به اینکه نیرو‌های ائتلاف آمریکایی تا کنون از هشت پایگاه از جمله التاجی خارج شده و این پایگاه‌ها را تحویل نیرو‌های عراقی داده اند، گفت: خروج نیرو‌های ائتلاف آمریکایی از این پایگاه‌ها به معنای استقرار مجدد آن در پایگاه‌هایی دیگری همانند عین الأسد و حریر نیست بلکه این یک خروج کامل با ترتیب زمانی و هماهنگی با دولت عراق است.

انتهای پیام/

نظر شما