شناسهٔ خبر: 42242859 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

بلیط هواپیما شیراز چارتر بخریم یا سیستمی؟

قبل از خرید بلیط هواپیما شیراز، بهتر است با انواع بلیط هواپیما شیراز آشنا شوید تا در نهایت بهترین گزینه را انتخاب کنید.

صاحب‌خبر -

بلیط هواپیما شیراز

شیراز یکی از شهرهای مسافرخیز ایران است که مسافران بسیاری برای تماشای زیبایی‌های آن راهی شهر عاشقان می‌شوند. یکی از مسیرهای دسترسی که مسافران تمایل بیشتری به آن دارند، مسیر هوایی است که بلیط هواپیما شیراز را محبوب کرده است. همراه ما با ره بال آسمان باشید تا درباره بلیط هواپیما شیراز بیشتر بدانیم.

انواع بلیط هواپیما شیراز

قبل از خرید بلیط هواپیما شیراز، بهتر است با انواع بلیط هواپیما آشنا شوید تا در نهایت بهترین گزینه را انتخاب کنید.

· بلیط چارتر شیراز

بلیط چارتر شیراز یکی از محبوب‌ترین انواع بلیط‌ها در مسیر پروازی شیراز است و چارترکنندگان بسیاری به علت حجم بالای متقاضیان در این لاین پروازی فعالیت می‌کنند. از نکات جالب بلیط چارتر؛ آن است که هنوز هم مسافران بسیاری تصور می‌کنند که یکی از ارزانترین نوع بلیط است که این یک تصور قدیمی است!
بلیط چارتر، نوسان قیمتی زیادی دارد و نمی‌توان آن را فقط به‌عنوان یک بلیط ارزان قیمت دانست. به‌طور مثال در زمان‌های اوج سفر و افزایش مسافران به شیراز قیمت آن گران‌تر شده و در مقابل با کم‌بودن مسافر، قیمت بلیط چارتر ارزان‌تر می‌شود.

بلیط چارتر توسط چارترکنندگانی ایجاد می‌شود که بلیط‌های یک مسیر پروازی مشخص را خریداری کرده و بعد از قیمت‌گذاری مدنظر خود آن را به فروش می‌رسانند. این نوع بلیط را می‌توانید به‌صورت اینترنتی از آژانس‌های مسافرتی همچون ره بال آسمان خریداری کنید.

· بلیط سیستمی شیراز

بلیط سیستمی شیراز را باید یک بلیط حساب‌شده با کمترین ایراد دانست. این بلیط مناسب افرادی است که:

1. وقت‌شناس بوده و دوست ندارند تأخیر در پرواز را تجربه کنند؛

2. مسافرانی که عادت دارند، برنامه سفر خود را از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی کرده و بلیط خود را زودتر از زمان موعد خریداری کنند؛

3. مسافرانی که نگرانی درباره فرایند کنسلی بلیط هواپیما دارند.

بلیط‌های سیستمی توسط شرکت‌های هواپیمایی از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی شده که سیاست قیمت‌گذاری و فروش بلیط را نیز خود بر عهده دارند. از آنجایی که مسافران بلیط را مستقیم از ایرلاین‌ها خریداری می‌کنند نامشان سریع‌تر وارد لیست پروازی شده و کارت پرواز آن‌ها با سرعت بیشتری صادر می‌شود. همین امر سبب عدم تأخیر پروازهای سیستمی می‌شود.

· بلیط لحظه آخری شیراز

بلیط لحظه آخری را باید یک بلیط کارساز برای مسافرانی دانست که به‌طور ناگهانی تصمیم به سفر می‌گیرند و به‌دنبال خرید بلیط هواپیما می‌گردند، به‌ویژه در مسیرهای پرترافیکی همچون شیراز. به همین دلیل بلیط لحظه آخری شیراز، بسیار کارآمد است.

در حقیقت بلیط‌های سیستمی و چارتری که تا ساعات نزدیک به پرواز به فروش نرفته‌اند را تحت عنوان بلیط لحظه آخری به فروش می‌رسانند. این کار برای جلوگیری از ضرر است تا تمامی بلیط‌های خود را بفروشند.

قیمت بلیط لحظه آخری با زمان و حجم مسافران رابطه مستقیمی دارد. چنانچه مسافر کم باشد و بلیط صندلی‌هایی از هواپیما به فروش نرفته باشد، بلیط لحظه آخری شیراز با قیمت ارزان‌تری عرضه می‌شود. در مقابل اگر حجم مسافران بالا باشد این بلیط با قیمت گران‌تری روبه‌رو می‌شود.

برای اطلاع از قیمت انواع بلیط هواپیما شیراز و مقایسه قیمتی آن، به سایت ره بال آسمان مراجعه نمایید.

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما شیراز

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما شیراز


عاشقان و دلباختگان شهر شیراز کم نبوده و همین امر سبب حجم بالای مسافران به این شهر شده است. پس باید تصور کرد که شیراز در اکثر ایام سال مملو از مسافر است.
بهترین زمان سفر به شیراز فصل بهار است. هم‌زمان با پیچیدن بوی نارنج و شکوفه‌دادن درختان، مسافران متعددی رهسپار این شهر می‌شوند تا از زیبایی‌های شهر عاشقان لذت ببرند. همین امر به‌خودی‌خود سبب افزایش حجم متقاضیان بلیط هواپیما و به‌تبع، گران‌شدن آن می‌شود که زمان مناسبی برای خرید بلیط هواپیما شیراز نیست.

بهترین زمان خرید ارزان بلیط هواپیما شیراز را باید تابستان و زمستان دانست که آب‌وهوای نسبتاً غیرمطلوب این زمان از سال، مسافران را برای سفر به شیراز منصرف می‌کند و با کاهش تقاضا، بلیط هواپیما شیراز ارزان‌تر فروخته می‌شود.

قیمت بلیط هواپیما شیراز

قیمت بلیط هواپیما بر اساس سلسله عوامل گوناگونی تعیین می‌شود که همین امر سبب تفاوت قیمت‌ها می‌شود. قیمت بلیط هواپیما شیراز نیز، تحت پارامترهای زیر قابل‌مقایسه است:

1. نوع بلیط (چارتر، سیستمی و لحظه آخری)؛

2. کلاس پروازی (اکونومی و بیزینس کلاس)؛

3. فصل سفر (زمان اوج سفر یا زمان کاهش مسافران به شیراز)؛

4. شرکت هواپیمایی؛

5. فاصله مبدأ تا مقصد.

راه‌حل‌هایی برای خرید ارزان بلیط هواپیما شیراز

خرید ارزان بلیط هواپیما شیراز

یکی از دغدغه‌های هر مسافری هنگام خرید بلیط هواپیما، محدوده قیمتی بلیط هواپیما است. در ادامه راه‌حل‌هایی برای خرید ارزان بلیط هواپیما شیراز ذکر شده است که می‌توانند کمک کننده باشند:

1. در اولین قدم برای خرید ارزان بلیط هواپیما، عطر بهارنارنج و سرسبزی درختان را فراموش کنید و سفر خود را به فصول تابستان و زمستان موکول کنید؛

2. اگر قصد خرید بلیط سیستمی دارید، از مدت‌ها قبل از پرواز خرید کنید. زیرا این نوع بلیط در زمان‌های نزدیک به پرواز دچار نوسان قیمتی می‌شود؛

3. کلاس پروازی‌تان روی اکونومی باشد تا بهای کمتری بابت خرید بلیط هواپیما بپردازید؛

4. قبل از خرید بلیط هواپیما، ابتدا بلیط‌های لحظه آخری را چک کنید شاید قیمت مناسب‌تری از انواع دیگر داشته باشد؛

5. با خرید آنلاین، انتخاب‌های بسیاری پیش رو دارید که می‌توانید مقرون به‌صرفه‌ترین بلیط هواپیما را تهیه کنید؛

6. با سایت ره بال آسمان خرید ارزان را تجربه کنید. زیرا این سایت با فروش بی‌واسطه، افزایش قیمتی را بر روی بلیط هواپیما اعمال نمی‌کند.

معرفی فرودگاه شهید دستغیب شیراز

فرودگاه شهید دستغیب شیراز با روزانه 120 پرواز داخلی و 10 پرواز خارجی به بیش از 35 مقصد جزو مجهزترین فرودگاه‌های کشور (بعد از فرودگاه امام خمینی) و چهارمین فرودگاه پرتردد کشور بعد از فرودگاه مهرآباد، فرودگاه امام خمینی و فرودگاه مشهد است.
فرودگاه شهید دستغیب دارای امکاناتی همچون سالن CIP و VIP ، پارکینگ، رزرواسیون هتل، باجه ارزی، غرفه‌های خوراکی و سوغاتی و غیره است.

ایرلاین‌هایی که در این مسیر پروازی فعالیت دارند

به‌علت توریست‌پذیربودن شهر شیراز، ایرلاین‌های بزرگ ایرانی و خارجی در این مسیر پروازی فعالیت دارند. ایرلاین‌های ایرانی شامل آتا، اترک، کاسپین، ایران ایر، ایران ایرتور، هواپیمایی نفت ایران، آسمان، کیش ایر، ماهان، معراج، قشم، ساها، سپهران، تابان و زاگرس می‌شود.
ایرلاین‌های خارجی نیز شامل ایرعربیا، سلام ایر، ترکیش، فلای دبی، قطری و کرندون ایرلاینز می‌شود.

مسیرهای پرتردد پرواز شیراز

خرید آنلاین پرواز های پرتردد شیراز

روزانه پروازهای متعددی در آسمان شیراز انجام می‌شود که در ادامه به معرفی پرترددترین مسیرهای پروازی شیراز می‌پردازیم.

· بلیط هواپیما مشهد شیراز

شیراز و مشهد هر دو از شهرهای توریست‌پذیر ایران هستند که روزانه حجم بالایی از مسافران در این دو شهر جابه‌جا می‌شوند. بلیط هواپیما مشهد شیراز نیز در سه نوع بلیط سیستمی، بلیط چارتر و بلیط لحظه آخری فروخته می‌شود.
مسافران این مسیر پروازی بهتر است قبل از خرید بلیط هواپیما ابتدا لیست بلیط‌های لحظه آخری را چک کنند. زیرا ممکن است در آن بازه زمانی که قصد سفر دارند، حجم متقاضیان خرید بلیط هواپیما کم باشد و بتوانند یک بلیط مقرون‌به‌صرفه و مناسب خریداری کنند.

· بلیط هواپیما کیش شیراز

از آنجایی که راحت‌ترین راه دسترسی برای خروج از کیش، مسیر هوایی است، مسیرهای پروازی در این جزیره بسیار پرتردد است. از این رو بلیط هواپیما کیش شیراز متقاضیان بسیاری دارد.

شما می‌توانید بلیط هواپیما کیش شیراز را از سایت ره بال آسمان خریداری کنید. همچنین می‌توانید قبل از خرید بلیط، اقدام به مقایسه قیمتی سه نوع بلیط سیستمی، چارتر و لحظه آخری نمایید و سپس بلیطی را که از نظر شرایط و محدوده قیمتی مناسب است را خریداری کنید.

· بلیط هواپیما تهران شیراز

تهران شهری با بیشترین لاین پروازی به اقصی نقاط ایران است. مسافران تهرانی علاقه بسیاری برای سفر با هواپیما به شهرهای دیگر دارند و انواع بلیط هواپیما همچون بلیط هواپیما تهران شیراز بسیار محبوب است.

مسافران برای سفر در این مسیر پروازی می‌توانند دو نوع کلاس پروازی (اکونومی و بیزینس) را برای سفر انتخاب کنند. کلاس پروازی بیزینس از لحاظ ارائه خدمات و راحتی صندلی متفاوت بوده که با انتخاب آن باید مبلغ بیشتری برای خرید بلیط هواپیما پرداخت کرد.

· بلیط هواپیما تبریز شیراز

مسافت بین تبریز تا شیراز حدود هزار و 393 کیلومتر است. پس انتخاب هواپیما برای سفر به شیراز انتخاب مناسبی است که همین عامل سبب افزایش تقاضا بلیط هواپیما تبریز شیراز شده است.

بهترین راه خرید بلیط هواپیما تبریز شیراز، مقایسه قیمتی بلیط سیستمی، چارتر و لحظه آخری است. به این ‌صورت که وارد سایت ره بال آسمان شده و مبدأ و مقصد خود را مشخص کنید. سپس با مشاهده انواع بلیط هواپیما، هریک را مقایسه کرده و ارزانترین آن را خریداری کنید.

· مسیرهای خارجی به مقصد شیراز

از مبدأ شیراز نیز چندین پرواز بین‌المللی انجام می‌شود که شامل: شیراز استانبول، شیراز دوحه، شیراز مسقط، شیراز نجف، شیراز دبی و شیراز کویت می‌گردد.

بلیط هواپیما شیراز را از چه سایتی می‌توان به‌صورت آنلاین خرید؟

خرید آنلاین بلیط هواپیما شیراز

سایت ره بال آسمان در خدمت تمامی مسافرانی است که قصد خرید بلیط هواپیما شیراز و دیگر مقاصد را دارند. ره بال آسمان با پشتوانه چندین ساله خود در زمینه هواپیمایی و گردشگری، در کنار مسافران است تا خریدی امن، مطمئن و ارزان را امتحان کنند.

منبع: ره بال آسمان

۲۱۲۱

نظر شما