شناسهٔ خبر: 42241357 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

آغاز پرداخت مطالبات داروخانه‌ها برای بیمه ایثارگران

عضو سندیکای بیمه‌گران ایران از آغاز پرداخت مطالبات داروخانه‌های طرف قرارداد بیمه تکمیلی ایثارگران خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بیمه دی که به بنیاد شهید و ایثارگران تعلق داشته و خانواده‌های شهدا و ایثارگران را تحت پوشش بیمه تکمیلی دارد، از پنجم شهریور پرداخت کلیه مطالبات داروخانه‌ها را آغاز می‌کند.
«سجاد رامندی» معاون اشخاص بیمه دی در این‌باره اظهار داشت: با توجه به تلاشهای صورت گرفته در تامین منابع، پرداخت مطالبات داروخانه‌های طرف قرارداد، همزمان با روز داروساز آغاز خواهد شد.
رامندی ادامه داد: پرداخت مطالبات پزشکان نیز همزمان با روز پزشک آغاز شد و امیدواریم به زودی بخش قابل توجهی از مطالبات سایر مراجع درمانی نیز در ماه جاری انجام شود.
این اقدام با توجه به پیگیری‌های مکرر برای وصول مطالبات و حق بیمه‌های قرارداد بیمه تکمیلی خانواده شهدا و ایثارگران صورت گرفته است.
گفتنی است، رییس کل بیمه مرکزی چندی پیش درباره وضعیت توسعه صنعت بیمه در ایران گفت: ضریب نفوذ بیمه در ایران در سال ۹۸ به ۲.۵ درصد رسیده است که باید افزایش یابد.
آمارهای منتشر شده از عملکرد ۱۱ ماهه صنعت بیمه در سال ۹۸ نیز نشان می‌دهد که حق بیمه تولیدی با ۳۸.۱ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، به ۵۲.۹ هزار میلیارد تومان رسیده است.
بیمه مرکزی نیز بر اساس آخرین اطلاعات سال ۹۸ اهم آمار عملکرد صنعت بیمه را اعلام کرد که مبلغ حق بیمه تولیدی و خسارت پرداختی در ۱۱ ماهه نخست سال قبل به ترتیب حدود ۵۲.۹ و ۲۹.۶ هزار میلیارد تومان بوده است.
نسبت خسارت بازار با حدود ۵.۵ واحد کاهش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، معادل ۵۵.۹ درصد است.
چهار رشته‌ اعتبار، حوادث راننده، درمان و شخص ثالث به ترتیب با حدود ۴۵۹.۲، ۷۴.۱، ۷۳.۲ و ۶۶ درصد، بیشترین نسبت خسارتی از بازار بیمه را در اختیار دارند.

نظر شما