شناسهٔ خبر: 42229611 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه علمی کاربردی اردبیل:

دانشگاه علمی کاربردی به دنبال توانمند سازی نیروی های مهارتی است

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان اردبیل گفت: دانشگاه علمی کاربردی به دنبال کسب در آمد نیست بلکه برای تقویت و توانمند سازی نیروهای مهارتی تلاش می کند.

صاحب‌خبر -

داریوش لطیفی چهارم شهریور در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: دانشجویان در مراکز وابسته به دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل در مقطع کاردانی از چهارم تا ۱۱ شهریور و در رشته کارشناسی نیز از ۱۱ تا ۱۷  شهریور ماه انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه پذیرش دانشجو در سال تحصیلی جدید قابل تمدید است، خاطرنشان کرد: کلاس‌ها هم بصورت حضوری و غیرحضوری از ۱۵ شهریور در چارچوب پروتکل‌های بهداشتی آغاز خواهد شد.
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل با اشاره به اینکه مراکز فعال وابسته به این دانشگاه در استان در سه سطح رتبه‌بندی شده است، خاطرنشان کرد: دانشگاه علمی و کاربردی اردبیل به دنبال کسب درآمد نیست بلکه تلاش کرده است در سطح استان به تقویت رشته های مهارتی بپردازد به طوری که در رتبه بندی مراکز  در سطح ۲ قرار  گرفته و مرکز علمی و کاربردی ذوب‌آهن نیز دوسال متوالی جزو ۱۰ مرکز برتر کشور  انتخاب شده است.

به گفته لطیفی  ۱۰ درصد هزینه دانشگاه جامع علمی کاربردی از بودجه دولتی و مابقی ۹۰ درصد از شهریه دانشجویان تامین می‌شود.

وی از شاغل بودن ۷۰ درصد از دانش‌آموختگان دانشگاه جامع علمی،کاربردی استان خبر داد و گفت: در حال حاضر پنج هزار دانشجو در مراکز وابسته به این دانشگاه در استان مشغول تحصیل هستند.

رییس دانشگاه جامع علمی-کاربردی بیان کرد: این دانشگاه تا ۷۰ درصد شهریه دانشجویان را تقسیط می‌کند و همچنین ۳۰ الی ۱۰۰ درصد تخفیف برای قهرمانان ورزشی در نظر گرفته است.
لطیفی گفت: رشته‌های دانشگاه متناسب با نیاز روز استان به روزرسانی می‌شود و در حال حاضر ۳۸ رشته در مقطع کارشناسی و ۶۷ رشته در مقطع کاردانی آماده پذیرش دانشجو است.

انتهای پیام

نظر شما