شناسهٔ خبر: 42228279 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کدگذاری افزون‌بر پنج هزار نقطه در سیستان و بلوچستان

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پنج هزار و ۶ نقطه در این استان در سال‌های اخیر کد گذاری شده و بقیه نقاط نیز در دست اقدام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا احمدعلی موهبتی روز سه شنبه در آیین کدگذاری عناصر و واحدهای تقسیمات کشوری که به صورت ویدئوکنفراسی با حضور وزیر کشور و استانداران سراسر کشور برگزار شد اظهارداشت: سیستان و بلوچستان با دارا بودن افزون بر ۱۱ درصد مساحت کشور دارای ۹ هزار و ۲۶۰ روستا، مزرعه و مکان بوده که به دلیل خشکسالی های افزون بر ۲۰ ساله برخی از این نقاط ماهیت خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان دارای هفت هزار و ۱۴۸ روستای دارای سکنه است، گفت: سه هزار و ۱۷۱ روستای این استان دارای شورا و سه هزار و ۴۴۲روستا دارای جمعیت بالای ۲۰ خانوار هستند.

استاندار سیستان و بلوچستان تعداد روستاهای دارای دهیاری را ۲ هزار و ۷۱۴ روستا عنوان کرد و افزود: بر اساس بررسی های انجام شده ۸۸ درصد روستاهای استان تحت پوشش دهیاری هستند.

وی با قدردانی از هیات دولت گفت: ۳۸ طرح تقسیمات ارتقا، الحاق و انتزاع در این دولت در سیستان و بلوچستان تهیه شده که ۲۱ مورد آن تاکنون به نتیجه رسیده است.

موهبتی افزود: نتیجه طرح های اجرا شده توسط دولت در سیستان و بلوچستان افزایش چهار شهرستان بوده به طوریکه تعداد شهرستان‌های استان از ۱۹ مورد قبلی هم اینک به ۲۳ شهرستان ارتقا یافته است.

وی اظهارداشت: همچنین تعداد بخش‌های سیستان و بلوچستان از ۴۸ به ۵۸، شهرها از ۳۷ به ۵۰ شهر و دهستان ها از ۱۱۲ به ۱۲۳ دهستان افزایش یافته است.

استاندار سیستان و بلوچستان از عنایت ویژه مسولان نظام به این استان قدردانی کرد و گفت: با توجه به فاصله طولانی مراکز جمعیتی در این استان تقسیمات کشوری شرایط را برای برقراری عدالت و دسترسی همه هموطنان به امکانات دولتی فراهم می کند.

نظر شما