شناسهٔ خبر: 42228179 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تکریم ارباب رجوع از الزامات امر به معروف است

سنندج - ایرنا - نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: تکریم ارباب رجوع از مهمترین الزامات امر به معروف است که باعث جلوگیری از بی نظمی اداری و اجرای قانون مقررات می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، بهزاد رحیمی عصر سه‌شنبه در سومین جلسه شورای اداری شهرستان بانه با محوریت امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر یک ویفه دینی است که نباید از آن غافل شویم افزود: امر به معروف و نهی از منکر جزو فرایض دین اسلام است که باید در زندگی مردم بویژه کارکنان اداری نهادینه شود و سرلوحه کار مسوولین و مدیران قرار گیرد.

وی گفت: با مراجعه با تاریخ و رفتار بزرگان نشان می‌دهد که بدون کم و کاستی در خدمت مردم و حلال مشکلات مردم بودند که این رفتار بزرگان در جامعه امروز کمرنگ شده و مردم از رفتار و تعامل برخی از مدیران گلایه‌مند هستند.

رحیمی با بیان اینکه بالاترین معروف خدمت به مردم است اظهار داشت: رنجاندن و ناامید کردن ارباب رجوع و کم کاری از منکرات است و انتظار دارم که همه ما در راستای خدمت به مردم قدم برداریم.

مطالبه گری از مسوولین باید به اندازه امکانات موجود باشد

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان هم در این جلسه اظهار داشت: یکی از کارکردهای امر به معروف و نهی از منکر بحث مطالبه گری از مسوولین است و مطالبه گری زمانی انجام می‌شود که به اندازه مطالبه ای که داریم امکانات در اختیار مسوول باشد.

محمود الله مرادی با بیان اینکه قدردانی از خدمات دولت و مطالبه گری باید در جای خود مورد توجه قرار گیرد افزود: عده‌ای عادت کردند که خدمت گذاران نظام جمهوری اسلامی را به کم کاری متهم کنند اگر کسی خدمات نظام را زیر سوال ببرد در زمین دشمن بازی کرده است.

وی اظهار داشت: شبیخون فرنگی هسته اصلی دین را مورد هجمه قرار داده ترویج بی حجابی نشان از تلاش دشمن اسلام برای نابودی عفطت عمومی جامعه و بنیاد خانواده است که نوعی غارت همه جانبه جامعه اسلامی است.

شبیخون فرهنگی نخبگان جامعه را هدف قرار می دهد

رییس دفتر و مشاور نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: نخبگان جامعه نقش مهمی در هدایت افکار عمومی جامعه دارند که شبیخون فرهنگی این قشر مهم جامعه را هدف قرار داده است.

حجت الاسلام سید محمدعلی رضایی افزود: بدترین مسائل در شبیخون فرهنگی این است که دشمن محصول خود به دست مردم جامعه می‌چیند و عملا جامعه را از هم می‌پاشند و اسوه‌های مردم را تغییر می‌دهد.

وی با بیان اینکه نابود شدن آداب و یادگارهای ارزشی سبب مغلوبیت آن جامعه می شود اضافه کرد: خطر شبی خون فرهنگی ثروت اندوزی حاکمان است و انقراض  قوم، مذهب و عقیده به مغلوبیت سیاسی و نظامی آن نیست بلکه فنای یک مذهب و عقیده مترادف با نیست شدن اخلاق حاکمان و به طبع آن مردمان آن جامعه است.

فرماندار بانه نیز گفت: همه اقشار جامعه و مسوولین شهرستان در راستای رسیدن به اهداف مقدس و وظیفه دینی فریضه امر به معروف و نهی از منکر گام برمی دارند و همگان به نقش خود در این زمینه آگاه هستند.

اسماعیل رستم پور با اشاره به تاریخچه شهر بانه به لحاظ پذیرش دین اسلام و لقب اختیارالدینی‌ها به این شهر افزود: در شهرستان بانه به لحاظ فرهنگی و دینی  فریضه امر به معروف و نهی از منکر کمترین مشکلات وجود دارد چراکه مردم به این امر اعتقادی راسخ دارند.

در پایان این جلسه از آمران به معروف و ناهیان از منکر نمونه شهرستان بانه تقدیرشد؛ شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان واقع شده است.

نظر شما