شناسهٔ خبر: 42228174 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

همزمان با پنجمین روز از محرم الحرام؛

مسجد صاحب الزمان (عج) بجنورد میزبان سوگواری نوجوانان فهما شد

مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان همزمان با پنجمین روز از محرم الحرام و روز عبدالله ابن حسن (علیه السلام) شهید نوجوان کربلا، با حضور نوجوانان محله های مختلف بجنورد در کانون و مسجد صاحب الزمان (عج) بجنورد برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ همزمان با پنجمین روز از روزهای سوگواری محرم الحرام 1442 قمری در بجنورد، نوجوانان مسجدی محله های مختلف بجنورد گرد هم آمدند و بر مصیبت عظمای کربلا گریستند.

 

این مراسم عصر امروز سه شنبه با حضور نوجوانان مسجدی و به همت کانون فرهنگی وهنری صاحب الزمان (عج) بجنورد برگزار شد و با دعوت از تعدادی از کانون های مناطق مختلف از جمله  علامه امینی (ره) در روز موسوم به روز  شهید نوجوان کربلا، عبدالله ابن حسن (علیه السلام) با شور و نوای حسینی برگزار شد.

 

نوجوانان حاضر که جمعی از هنرمندان گروه های سرود مسجدی را تشکیل می دهند، در این مراسم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی همراه بود، مداحی کردند و بر سر و سینه زدند.

 

گفتنی است؛ نوجوانان در دیگر بخش ها و برنامه های مساجد و کانون ها، از جمله شعار نویسی با مضمون محرم و «لبیک یا حسین» بر  روی خودرو ها، توزیع غذای نذری، توزیع بسته های بهداشتی و ماسک و مواد ضدعفونی کننده همپای والدین و بزرگترها در مراسم عزاداری ها فعالیت می کنند و سوگوار محرم هستند.

 

همچنین امشب و فردا شب، همزمان با ششمین و هفتمین شب از سوگواری های محرم، دو گروه سرود «محبان ولایت» و «پیروان ولایت» در برنامه زنده  «بانوای کاروان»  شبکه اترک اجرا خواهند داشت.

پایان پیام/71

نظر شما