شناسهٔ خبر: 42228108 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اخبار کوتاه روز سه‌شنبه گلستان

گرگان - ایرنا - تجهیز کتابخانه‌های کانون پرورش فکری استان، پرداخت ۱۷۰ میلیارد ریال تسهیلات روستایی و عشایری به هنرمندان صنایع دستی و حمایت ۴۰ موسسه تحت نظارت بهزیستی از طرح پویش همدلی محرم از جمله خبرهای کوتاه روز سه‌شنبه استان گلستان است.

صاحب‌خبر -

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان گلستان از افتتاح و آغاز عملیات ۱۹۵ طرح تولیدی و اشتغالزای مورد حمایت این نهاد اقتصادی در استان به مناسبت هفته دولت خبر داد.

حسن پهلووری اظهار داشت: برای اجرای طرح های اشتغال زا که زمنیه اشتغال ۳۵۹ نفر را فراهم کرده، بیش از ۳۹۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه در اختیار تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی خرد در شهر و روستاهای استان قرار گرفت.

وی محصولات گلخانه ای، صیفی جات و گیاهان دارویی، پرورش گوسفند، زنبور و گاو، مجتمع گردشگری و بوم‌گردی، تولید پوشاک، قالیبافی، بسته بندی مواد غذایی، پرورش و تولید قارچ خوراکی را از جمله بخش های مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید گلستان اعلام کرد.

**             

مدیرکل کانون پرورش فکری گلستان از تجهیز کتابخانه‌های مراکز فرهنگی هنری کانون گلستان به بیش از ده‌هزار جلد کتاب کودک و نوجوان در هفته دولت خبر داد.

**

مریم حاجی ابراهیمی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: برای توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستائی و عشایری استان از سال ۱۳۸۶ تاکنون هزار و ۲۱۰ طرح صنایع دستی در بیش از ۱۰۰ روستای استان از ۱۷۰ میلیارد ریال تسهیلات برخوردار شدند.

**

مدیرکل بهزیستی گلستان از اعلام آمادگی ۴۰ مرکز و موسسه تحت نظارت بهزیستی استان برای پیوستن به طرح "پویش همدلی محرم" و تهیه و توزیع هزار بسته معیشتی و بهداشتی بین خانواده های مددجویان این نهاد خبر داد.

**

 رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با توجه به در پیش بودن تعطیلات دهه اول محرم و هم همچنین روزهای آخر هفته، از هم وطنان خواست از سفر به گلستان خودداری کنند.

نظر شما