شناسهٔ خبر: 42228034 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۲ طرح برای توسعه روستاهای آستارا به بهره‌برداری رسید

آستارا - ایرنا - ۱۲ طرح تقویت و توسعه برق و ۱۰ پروژه عمرانی در روستاهای شهرستان مرزی بندر آستارا به مناسبت هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر -

رئیس اداره برق آستارا روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: طرح ih برای پیشگیری از کرونا بدون حضور مسئولان بهره برداری شد و شامل تبدیل شبکه های فشار ضعیف هوایی به کابل خودنگهدار در روستاهای کانرود، ویرمونی، تله خان، کوته کومه، خانه های آسیاب و حیران، احداث ۴۳۱ متر شبکه فشار متوسط زمینی جهت تعویض کابل روغنی رینگ پمپ بنزین، اصلاح و بهینه سازی شبکه های فشار ضعیف هوایی با کابل خودنگهدار برای تقویت برق در روستاهای خلیله سرا و قلعه، تبدیل شبکه های فشار ضعیف دو و تک مداره به کابل خودنگهدار و نصب پست هوایی و ترانس برق بود.

فرزین بهامین افزود: برای اجرا و تکمیل این طرح ها ۱۴ میلیارد و ۷۵۳ میلیون و ۸۱۹ هزار ریال اعتبار هزینه شده و در کل، زمینه اشتغال موقت ۱۸۲ نفر فراهم آمده است.

وی اظهار کرد: اداره برق آستارا دارای پنج بخش اداری، ۷۲۱ دستگاه ترانس تقویت،  ۲۹۵ کیلومتر شبکه فشار متوسط هوایی و زمینی و ۵۴ هزار مشترک برق است.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا هم گفت: امروز ۱۰ طرح بهسازی و آسفالت معابر و کانال هدایت آب های سطحی با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال در روستاها به بهره برداری رسید.

 کامبیز لقمانی مقدم افزود: اجرای بیشتر طرح های برق رسانی و بهسازی راه ها در روستاها نشانگر توجه دولت به مناطق مرزی است و آستارا علاوه بر جمعیت ثابت، سالانه میزبان چند میلیون گردشگر داخلی و خارجی است و عمران این شهرستان از اهمیت زیادی برخوردار است.

هفته نخست شهریور ماه سالگرد شهادت رجایی و باهنر رئیس جمهوری و نخست وزیر وقت در سال ۱۳۶۰، هفته دولت نامگذاری شده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و ۶۲ روستا در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است .

نظر شما