شناسهٔ خبر: 42223669 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سران عراق، اردن و مصر در «امان» گرد هم آمدند

نخست وزیر عراق، رئیس جمهور مصر و شاه و ولی‌عهد اردن امروز به منظور بررسی روابط میان این سه کشور و تحولات منطقه گرد هم آمدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نشست سه جانبه میان سران سه کشور اردن، عراق و مصر دقایقی پیش در «امان» پایتخت اردن آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق، «عبدالله دوم» شاه اردن و «حسین عبدالله الثانی» ولی‌عهد او و «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر در این نشست حضور دارند.

محور گفت‌وگوهای این اجلاس سه جانبه که برای سومین بار برگزار شده است، تقویت همکاری اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری میان سه کشور اردن، عراق و مصر و همچنین بررسی مسائل منطقه‌ای است.

نخست وزیر عراق و رئیس جمهور مصر که هر کدام در راس هیئتی بلندپایه به امان سفر کرده‌اند قبل از این نشست سه جانبه به طور جداگانه با شاه اردن و ولی‌عهد او دیدار داشتند.

عبدالله دوم در دیدار با الکاظمی بر ضرورت تحکیم روابط میان دو کشور در زمینه‌های مختلف و ادامه رایزنی و هماهنگی میان دو کشور در مسائل مختلف تاکید کرد.

شاه اردن بر حمایت کشورش از عراق در تقویت امنیت و ثبات آن و حفظ تمامیت ارضی و استقلال سیاسی آن و مقابله با هر گونه تلاش برای مداخله در امور داخلی این کشور تاکید کرد.

عبدالله دوم همچنین بر ضرورت تحکیم توافقنامه‌های دوجانبه در همه زمینه‌ها و توسعه روابط اقتصادی به خصوص در زمینه انرژی و برق و افزایش مبادلات تجاری تاکید کرد.
شاه اردن در این دیدار در ضمن بررسی تحولات منطقه بر موضع ثابت کشورش در قبال مسئله فلسطین تاکید کردو تلاش‌های منطقه‌ای و بین المللی در جنگ با تروریسم را نیز مورد بررسی قرار داد.
انتهای پیام/.

نظر شما