شناسهٔ خبر: 42219810 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون فرهنگ، آموزش و رسانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور:

گروه های مردمی مطالبه‌گری در ستاد امر به معروف و نهی از منکر تشکیل می شود

مفتاح با تاکید بر اینکه مهم‌ترین امر به معروف و نهی از منکر، حوزه مسئولان است، گفت: گروه های مردمی مطالبه گری در ستاد امر به معروف و نهی از منکر تشکیل می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد صالح مفتاح» پیش از ظهر امروز (۴ شهریور) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: موضوع احیاگری راهبرد اساسی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور از ابتدای تاسیس در سال ۷۲ بوده اما در این سال‌ها به دلیل ضرورت ساماندهی آمران به معروف و نهی از منکر، مغفول ماند و به حاشیه می رود.

 

معاون فرهنگ، آموزش و رسانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمان تأسیس این ستاد در سال ۱۳۷۲ اشاره کرد و گفت: خواسته و مطالبه اصلی معظم‌له از دست اندرکاران و مسئولان ستاد این بود که این فریضه مغفول مانده را در جامعه احیا کنند.

 

وی ادامه داد: در نظرسنجی ها مردمی مشخص شد که ۸۰ درصد مردم با ضرورت اصل فریضه امر به معروف و نهی از منکر موافق هستند و ضرورت آن را احساس می کنند اما بواسطه سوء برداشت ها و تجربه های غلطی که در جامعه بوده حدود ۱۷درصد حاضر به انجام فریضه امر به معروف  و نهی از منکر در جامعه هستند.

 

مفتاح با تاکید بر اینکه باید برای نشان دادن ظرفیت های امر به معروف تلاش بسیاری کنیم، افزود: به فرمایش مقام معظم رهبری امر به معروف و نهی از منکر حوزه‌های گوناگونی دارد که باز مهم‌ترینش حوزه مسئولان است؛ یعنی شما باید ما را به معروف امر، و از منکر نهی کنید. یعنی مردم باید مسئولان را به معروف امر، و از منکر نهی کنند. مردم باید از مسئولان، کارِ خوب را بخواهند.

 

معاون فرهنگ، آموزش و رسانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور بیان کرد: افشای فساد هم از مصادیق امر به معروف است و قوه قضاییه باید حمایت کند.

 

وی افزود: گروه های مردمی مطالبه گری در ستاد امر به معروف و نهی از منکر تشکیل می شود.

 

سردار «علی قاسمی» فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه ستاد استانی امر به معروف و نهی از منکر فعال است، اظهار کرد: خوشبختانه زمینه همکاری و هم افزایی برای انجام این فریضه واجب الهی در استان فراهم است البته موانعی و مشکلاتی هم وجود دارد که هیچگاه سد راه ما نبوده است.

 

وی به چالش ها و آسیب های اجتماعی موجود در استان مشابه سراسر کشور اشاره کرد و گفت: این آسیب های اجتماعی شامل مواد مخدر، طلاق، بی‌بندباری، سگ گردانی، بی حجابی و گردشگری غیراصولی است که در همه موضوعات ستاد امر به معروف استان خراسان جنوبی ورود پیدا کرده است.

 

قاسمی بیان کرد: در مسئله مطالبه گری و آموزش در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اقدامات خوبی انجام شده است.

 

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه در مسئله تذکر لسانی نیز با همکاری و هم افزایی گروه های آمران امر به معروف و نهی از منکر ستاد و گروه های بسیج توانسته ایم تلاش های انجام دهیم البته این اقدامات کافی نیست و باید قوت بیشتری ادامه یابد.

پایان پیام/375

نظر شما