شناسهٔ خبر: 42218965 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آخرین اخبار انتخاباتی 2020 آمریکا؛

شلوغ شدن صف حامیان جمهوریخواه بایدن/ ترامپ به دنبال دور زدن مقررات برای تایید واکسن کرونا قبل از انتخابات

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا-جمهوری‌خواهان رسماً ترامپ را به عنوان نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر 2020 معرفی کردند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از اسپوتنیک، کنوانسیون حزب جمهوریخواه آمریکا امروز دوشنبه در نشست خود در «شارلوت» واقع در ایالت کارولینای شمالی، رسما دونالد ترامپ را به عنوان نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر سال 2020 معرفی کرد.
بر اساس اعلام این خبرگزاری، رأی گیری مذکور در کنوانسیون حزب جمهوریخواه برگزار شد و ترامپ تا کنون موفق به کسب بیش از یک هزار و 276 رأی لازم برای احزار نامزدی شده است.
این درحالیست که شمارش آراء هم اکنون ادامه دارد.
گفتنی است، از آنجا که پیشتر و در جریان انتخابات مقدماتی این حزب بین ماه های فوریه و آگوست سال جاری میلادی، ترامپ فاقد رقیب جدی در میان جمهوری خواهان بود، موفق به کسب 2 هزار و 339 رأی شده بود.
در همین رابطه، کنوانسیون حزب جمهوریخواه آمریکا ساعاتی پیش در بیانیه ای اعلام کرد که «مایک پنس» را به عنوان نامزد معاونت ریاست جمهوری این حزب در انتخابات سوم نوامبر سال 2020 انتخاب کرده است.
گفتنی است، کنوانسیون حزبی دموکرات‌ها هفته گذشته در حالی برگزار شد که «جو بایدن» رسماً به عنوان نامزد ریاست جمهوری این حزب در انتخابات آتی و «کامِلا هریس» سناتور ایالت کالیفرنیا نیز به عنوان یار انتخاباتی و معاون وی تعیین شدند.

شلوغ شدن صف حامیان جمهوریخواه بایدن برای انتخابات 2020 آمریکا
بعد از حمایت 73 چهره سرشناس حزب جمهوریخواه از نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، یکی از سناتورهای سابق این حزب نیز به جمع مشتاقان بایدن پیوست.
به گزارش  فاکس نیوز، «جف فلیک»  سناتور سابق جمهوریخواه به جمع گروهی از اعضای سابق جمهوریخواه کنگره پیوست که از نامزدی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا حمایت می کنند.
این افراد چند روز قبل یعنی پیش از برپایی کنوانسیون ملی حزب جمهوریخواه برای معرفی دونالد ترامپ به نامزدی انتخابات 2020، «گروه جمهوریخواهان برای بایدن»  را تشکیل داده بودند.  
علاوه بر این گروه و اعضای آن، در هفته گذشته نیز مجموعاً 73 چهره جمهوریخواه که ریاست نهادهای نظامی، اطلاعاتی و امنیتی آمریکا را در ماه‌ها و سالهای گذشته برعهده داشته‌اند حمایت خود را از جو بایدن و کامالا هریس اعلام کرده‌ بودند.
در ماه های گذشته نیز دو گروه دیگر از جمهوریخواهان به نام‌های «رأی‌دهندگان جمهوریخواه علیه ترامپ» و «پروژه لینکلن»، به حمایت از جو بایدن به پا خاسته و علیه دونالد ترامپ وارد کارزار انتخاباتی شده بودند.
این افراد تلاش می کنند تا در ایالت‌های حساس آمریکا که سرنوشت انتخابات آینده ریاست جمهوری را رقم می‌زند، رأی‌دهندگان  ناراضی جمهوریخواه را به سمت نامزد دموکرات‌ها سوق دهند.

جمهوریخواهان معاون ترامپ را رسماً معرفی کردند
کنوانسیون حزب جمهوریخواه آمریکا با صدور بیانیه ای معاون ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر 2020 در این کشور را رسماً معرفی کرد.
به گزارش اسپوتنیک، کنوانسیون حزب جمهوریخواه آمریکا امروز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که «مایک پنس» را به عنوان نامزد معاونت ریاست جمهوری این حزب در انتخابات سوم نوامبر سال 2020 انتخاب کرده است.
بیانیه کنوانسیون جمهوریخواهان در حالی صادر شده است که اعضای این حزب برای اعلام رسمی نامزدهای خود در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال جاری میلادی در «شارلوت» واقع در ایالت کارولینای شمالی گردهم آمده اند.
گفتنی است، کنوانسیون حزبی دموکرات ها هفته گذشته در حالی برگزار شد که «جو بایدن» رسماً به عنوان نامزد ریاست جمهوری این حزب در انتخابات آتی و «کامِلا هریس» سناتور ایالت کالیفرنیا نیز به عنوان یار انتخاباتی و معاون وی تعیین شدند.

پیشی گرفتن جو بایدن از ترامپ
تازه ترین نظرسنجی ها در بین دانشجویان کالج آمریکا از برتری «جو بایدن» نامزد نهایی حزب دموکرات بر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا که قرار است در انتخابات 2020 ریاست جمهوری این کشور باهم رقابت کنند، حکایت دارد. این نظرسنجی مورخ 9 تا 12 آگوست (یکشنبه 19 لغایت چهارشنبه 22 مرداد) با مشارکت 4000 هزار دانشجو انجام شد.
 تازه ترین نظرسنجی ها در بین دانشجویان کالج آمریکا از برتری «جو بایدن» نامزد نهایی حزب دموکرات بر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا که قرار است در انتخابات 2020 ریاست جمهوری این کشور باهم رقابت کنند، حکایت دارد.
به نوشته وبگاه «هیل» براساس نتایج نظرسنجی موسسه «نایت» 70 درصد دانشجویان کالج های آمریکا در انتخابات 2020 به بایدن رای خواهند داد. تنها 18 درصد اعلام کرده اند که به دونالد ترامپ رای می دهند.در این نظرسنجی 81 درصد شرکت کنندگان گفتند که تصور نامطلوبی از ترامپ دارند و تنها 19 درصد تصور مطلوبی از ترامپ داشتند.
جدیدترین نتایج نظرسنجی «هیل-هریس ایکس» نیز نشان داد که جو بایدن با اختلاف 6 درصد از ترامپ پیشی افتاده است.
طبق نظرسنجی های صورت گرفته که در سطح ملی در آمریکا برگزار شده است، 45 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که روز انتخابات به بایدن رأی خواهند داد و 39 درصد نیز اعلام کردند که از ترامپ حمایت می کنند.

مقام های دولت ترامپ در حمایت از بایدن گروه تشکیل دادند    
رسانه آمریکایی خبر داد، مقام های ارشد سابق وزارت امنیت داخلی آمریکا در دولت ترامپ، برای حمایت از جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، یک گروه جمهوری خواه تشکیل دادند.
 همزمان با شدت گرفتن تحرکات انتخاباتی در آمریکا رسانه ها از اتحاد مقام های سابق دولت ترامپ در مخالفت با او و حمایت از بایدن خبر می دهند.
به نوشته « پالتیکو »، «مایلز تیلور» رئیس دفتر سابق وزارت امنیت داخلی آمریکا در دولت دونالد ترامپ به همراه «الیزابت نیومن» که عضو سابق ارشد این وزارتخانه بوده، یک گروه شامل مقام های سابق و کنونی دولت آمریکا و رهبران جمهوری خواه که مخالف ترامپ هستند، تشکیل دادند.
مایلز تیلور هفته گذشته رسما و علنا از جو بایدن رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر (13 آبان) آمریکا حمایت کرد.
او و نیومن نام این گروه ضد ترامپ را «اتحاد سیاسی جمهوری خواه برای صداقت و اصلاحات» گذاشتند؛ گروهی که اعضای آن زمانی برای دولت ترامپ کار کردند یا هم اکنون هم در این دولت حضور دارند اما خواهان پیروزی بایدن در انتخابات و ایجاد اصلاحات در حزب جمهوری خواه هستند.
طبق گزارش این رسانه آمریکایی، تا کنون دو عضو ارشد کنونی دولت ترامپ به صورت ناشناس از این گروه حمایت کردند و یکی از آنها در نظر دارد در زمان نزدیک به انتخابات هویت خودش را افشا کند.
پولیتیکو گزارش داد: «گروه (ضد ترامپ موسوم به اتحاد سیاسی جمهوری خواه برای صداقت و اصلاحات) در حال تلاش است تا حمایت بین 20 تا 40 مقام سابق جمهوری خواه است که در بین آنها افرادی هستند که در دولت (ترامپ) خدمت کرده اند».

ترامپ به دنبال دور زدن مقررات برای تایید واکسن کرونا قبل از انتخابات
بنابر گزارش روزنامه «فایننشال تایمز»، دولت آمریکا در تلاش است برای رساندن واکسن کرونا به قبل از انتخابات آمریکا، مجوز استفاده اضطراری از واکسنی در حال ساخت را صادر کند.
 گفته می‌شود رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد روند تایید واکسن تجربی ویروس کرونا را که در انگلیس در حال ساخته شدن است، تسریع کند تا قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر مورد استفاده قرار بگیرد.
روزنامه «فایننشال تایمز» گزارش داد ترامپ در تلاش برای دستیابی به واکسن قبل از روز انتخابات در آمریکا در سوم نوامبر، تمایل دارد سازمان غذا و داروی آمریکا به واکسنی که در حال ساخته شدن در دانشگاه آکسفورد است، مجوز استفاده اضطراری بدهد؛ حتی اگر این واکسن هنوز روند تاییدی را به طور کامل طی نکرده باشد.
قرار است این واکسن که با همکاری دانشگاه آکسفورد و شرکت داروسازی «آسترازنکا» ساخته می‌شود، روی 10 هزار داوطلب در هفته‌های آتی آزمایش شود، این در حالی است که مقامات بهداشتی ایالات متحده می‌گویند واکسن باید روی 30 هزار داوطلب نتیجه مثبت داشته باشد، تا مجوز دریافت کند.
یک منبع ناشناس به فایننشال تایمز گفت پیش از این، مقامات ارشد دولت ترامپ در جلسه‌ای به «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفته بودند که ترامپ قصد دارد این مقررات را دور بزند.
به گزارش «بیزنس اینسایدر»، «مارک میدوز»، رئیس کارکنان کاخ سفید و «استیو منوشین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا گفته‌اند انتظار می‌رود این واکسن مجوز استفاده اضطراری را قبل از انتخابات، احتمالاً اوایل ماه آینده میلادی (حدود یک هفته دیگر) دریافت کند.
سخنگوی وزارت بهداشت و خدمات درمانی آمریکا که سازمان غذا و داروی این کشور زیرمجموعه آن است، اما اعطای مجوز اضطراری به واکسن کرونا قبل از انتخابات را کاملاً نادرست خواند. وی افزود هدف‌گذاری تولید واکسن در سه ماهه اول سال 2021 تغییر نکرده است.
روز شنبه دونالد ترامپ مدعی شد سازمان غذا و داروی آمریکا می‌کوشد واکسن کرونا را تا بعد از انتخابات آمریکا به تاخیر بیندازد. نانسی پلوسی در واکنش، توییت رئیس‌جمهور آمریکا را خطرناک توصیف کرد و نوشت حتی برای شخصی مثل ترامپ هم این سخنان غیرقابل قبول است، زیرا سلامتی مردم آمریکا را تهدید می‌کند.

پایان کنوانسیون ملی حزب دموکرات آمریکا
 کنوانسیون ملی حزب دموکرات آمریکا پس از یک هفته با معرفی رسمی «جو بایدن» به عنوان نامزد ریاست جمهوری و «کاملا هریس» نامزد معاونت ریاست جمهوری به کار خود پایان داد.
انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها با بیش از 20 داوطلب رسمی آغاز شد و در نهایت دو رقیب اصلی یعنی «برنی سندرز» و جو بایدن باقی ماندند.
در رقابت های درون حزبی در پنجاه ایالت، این جو بایدن سیاستمدار کهنه کار دموکرات ها بود که از دیگر رقبا جلو افتاد و در نهایت برنی سندرز آخرین رقیب نیز به نفع جو بایدن از رقابت های درون حزبی کنار رفت.
کنوانسیون ملی حزب دموکرات یک تفاوت با رقابت های ادوار انتخابات ریاست جمهوری قبل داشت و آن برگزاری کنوانسیون به شکل مجازی به دلیل همه گیری ویروس کرونا بود.
تقریبا تمام چهره های برجسته دموکرات آمریکا در کنوانسیون ملی دموکرات ها سخنرانی کردند.
«باراک اوباما» رئیس جمهوری سابق و همسرش «میشل اوباما»، «بیل کلینتون» و «هیلاری کلینتون»، «جان کری» وزیر خارجه اسبق آمریکا و تعدادی از فرمانداران ایالات از جمله سخنرانان کنوانسیون ملی دموکرات ها بودند.
نکته اصلی در سخنان چهره های شاخص دموکرات در کنوانسیون ملی، تاکید بر شخصیت نامتعارف و کارنامه ضعیف عملکرد «دونالد ترامپ» در نزدیک به چهار سال گذشته بوده است. 
میشل اوباما گفت: "اجازه دهید من تا آنجا که می‌توانم صادق و شفاف باشم؛ دونالد ترامپ رئیس جمهوری اشتباه برای کشور ما است ... او نمی‌تواند کسی باشد که ما به او نیاز داریم تا برای ما باشد."
باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا نیز تاکید کرد: "دونالد ترامپ با ریاست جمهوری مانند یک شوی تلویزیونی برخورد می کند و از ریاست جمهوری برای تامین منافع خود و نزدیکانش سوء استفاده می کند."
در کنوانسیون ملی حزب دموکرات یک چهره بسیار متفاوت نیز حضور داشت و آن «کالین پاول» جمهوری خواه وزیر خارجه دولت چهار سال اول «جورج بوش» بود.
پاول در سخنانی گفت: "امروز، ما یک کشور متفرق هستیم، رئیس جمهوری داریم که هرکاری را که در قدرت او است برای این کار انجام می‌دهد و ما را از هم دور نگه می‌دارد." وزیر خارجه پیشین آمریکا اضافه کرد: "چقدر متفاوت خواهد بود اگر یک رئیس جمهوری داشته باشیم که ما را متحد کند و قدرت و روح ما را بازگرداند.

نظر شما