شناسهٔ خبر: 42217039 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در گفتگو با دانشجو مطرح شد؛

بهمن: سفر پمپئو به ابوظبی در راستای جبران انزوای آمریکاست / امارات به دنبال نمایش تیغ تیز انتقام علیه ایران

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: آمریکا احساس نوعی انزوا می‌کند و بر این اساس نیازمند همکاری برخی کشورها است. بر همین اساس آمریکا به دنبال آن است که کشورهایی مثل امارات و عربستان را مقصد دشمنی های خود با ایران قرار دهد.

صاحب‌خبر -

شعیب بهمن کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، درباره سفر وزیر خارجه آمریکا به امارات و رژیم صهیونیستی با محوریت موضوع ایران گفت: آمریکا بعد از ناکامی ارایه پیش نویس قطع نامه جهت تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران تلاش می‌کند خطر ایران را برجسته کند.

وی با اشاره به تلاش آمریکا برای ایجاد ایران هراسی در منطقه و جهان گفت: ایالات متحده به دنبال دامن زدن به ایران هراسی با توجه به تبلیغات منفی علیه ایران است و کشورهای مرتجع منطقه می‌توانند محدوده اصلی در راستای گسترش ایران هراسی باشند. امارات با توجه به اینکه روابط عادی سازی کشورش با اسرائیل مورد انتقاد جدی ایران قرار گرفت به دنبال آن است که به این وسیله تیغ تیز انتقام خود علیه ایران را به نمایش بگذارد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با تاکید بر اینکه تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران برای آمریکا اهمیت ویژه‌ای دارد و به دنبال آن است که آن را تحت عنوان یک تهدید به منطقه بکشاند، گفت: آمریکا به دنبال آن است که به افکار عمومی القا کند که همسایگان ایران نگران رفع تحریم‌های تسلیحاتی ایران هستند. چون اساسا با رفع این تحریم‌ها جمهوری اسلامی می‌تواند تسلیحات خریداری کند و هم می‌تواند به گروه‌های مختلف منطقه این تسلیحات را ارسال کند لذا با گسترش ایران هراسی سعی در زنده نگه داشتن دشمنی‌ها در منطقه هستند تا بدین وسیله اقدامات یک جانبه خود را توجیح کنند.

وی با اشاره به مخالفت همه کشورها به ویژه کشورهای اروپایی با پیش نویس ضد ایرانی قطع نامه شورای امنیت توسط دولت آمریکا گفت: این روند دولت ترامپ را منزوی کرده ضمن اینکه دامن زدن به ضدیت کشورهای همسایه با ایران همواره از پروژه‌های سنتی آمریکا در سطح غرب آسیا بوده است.

بهمن در پایان خاطر نشان کرد: آمریکا سعی می‌کند تا با همراه کردن کشورهای مرتجع منطقه خود را از انزوایی که در آن گیر افتاده رها کند چون اروپا هم صراحتا اعلام کرد آمریکا امکان استفاده از مکانیزم ماشه علیه ایران را ندارند لذا آمریکا احساس نوعی انزوا می‌کند و براین اساس نیازمند همکاری برخی کشورها است البته این همراهی تاکنون فراتر از جمهوری دومینیکن نرفته است و برهمین اساس آمریکا به دنبال آن است که کشورهایی مثل امارات و عربستان را مقصد دشمنی‌های خود با ایران قرار دهد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، امارات و رژیم صهیونیستی در ۲۳ مرداد طی بیانیه‌ای مشترک با آمریکا اعلام کردند، با وساطت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، تصمیم به عادی‌سازی روابط بین خود گرفته‌اند و به زودی این توافق در کاخ سفید به امضای «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل و «محمد بن زاید آل نهیان»، ولی‌عهد ابوظبی خواهد رسید.

تصمیم امارات برای برقراری روابط با رژیم صهیونیستی با مخالفت گسترده مقامات فلسطینی و کشور‌های اسلامی همراه بوده است.
 

نظر شما