شناسهٔ خبر: 42214323 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

استاندار خوزستان خبر داد:

اتصال دو واحد گازی ۱۸۰ مگاواتی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی غرب کارون به مدار/با تلاش فراوان غرب کارون را به عسلویه نفتی تبدیل کنیم

استاندار خوزستان در مراسم افتتاح نیروگاه 500 مگاواتی غرب کارون به مناسبت هفته دولت که به ریاست رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد گفت: در صورتی که شرایط دو سال پیش پابرجا بود کارها با سرعت بیشتری انجام می شد، اما با خود اتکایی به توان نیرو های داخلی کار ها با جدیت پیگیری می شود و افتتاح این نیروگاه هم از نشانه های بارز خودباوری ملی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در مراسم افتتاح نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی غرب کارون به مناسبت هفته دولت که به ریاست رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد با اعلام وارد مدار شدن دو واحد گازی ۱۸۰ مگاواتی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی غرب کارون گفت: کار های واحد بخار هم با بیش از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است و تا به اینجا از حدود ۳۱۵ میلیون یورو مورد نیاز برای این نیروگاه، حدود ۱۹۰ تا ۲۰۰ میلیون یورو هزینه شده و این دو واحد به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: مبلغی نزدیک به ۸۰ میلیون یورو برای تکمیل خطوط انتقال و پست های برق و … از ۱۱۰ میلیون یورو براورد شده هزینه و به بهره برداری رسیده است که مجموعاً تا به اینجای کار برای طرح های توسعه حدود ۲۸۰ میلیون یورو در این طرح هزینه شده و برای تکمیل سازی خطوط انتقال، پست ها و همچنین واحد بخار نیاز به ۱۶۰ میلیون یورو دیگر است.

شریعتی گفت: کل میدان نفتی غرب کارون با توجه به براورد ها و استخراج ۱.۲ میلیون بشکه، نیازمند ۵۰۰ مگاوات برق است که در حال حاضر حدود ۳۵۰ مگاوات برق که بیش از نیاز فعلی می باشد تأمین شده است.

استاندار خوزستان همچنین گفت: تمام بخش های مورد نیاز اعم از NGL3200 و فراورش مورد نیاز برای ۳۲۰ هزار بشکه در طرح دیده شده و هنوز به مدار نیامده و کار بر روی تمام این بخش ها توسط شرکت مهندسی توسعه نفت با جدیت در حال انجام است.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به نوسانات نرخ ارز طی دو سال اخیر گفت: در صورتی که شرایط دو سال پیش پابرجا بود کار ها با سرعت بیشتری انجام می شد، اما در این شرایط با خود اتکایی به توان نیرو ها و شرکت های داخلی روند انجام کار ها با جدیت پیگیری می شود و افتتاح این نیروگاه هم از نشانه های بارز خودباوری ملی است.

وی با اذعان به افزایش قابل توجه تولید نفت طی ۷ سال گذشته گفت: به لطف خدا تولید کشور در طول ۷ سال گذشته از ۷۰ بشکه در روز به بیش از ۴۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

شریعتی با تآکید بر اهمیت میادین مشترک نفتی افزود: بعضی میدان های نفتی متعلق به خود کشور هستند و در صورت عدم برداشت از آن ها هیچ گونه مشکلی وجود نخواهد داشت، اما میادین مشترک به دلیل برداشت های طرف مقابل از اهمیت بالایی برخورداری هستند و همین امر باعث ایجاد رقابت بین دو طرف می کند که با سرمایه گزاری روی این میادین و برداشت از آن باید از رقابت عقب نمانده و با پشتکار فراوان بتوانیم به هدف ۱.۲ میلیون بشکه رسیده و غرب کارون را به عسلویه نفتی تبدیل کنیم.


نظر شما