شناسهٔ خبر: 42212887 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

عضو شورای شهر تهران:

باغات بزرگ منطقه ۱۸ در حال تبدیل شدن به انبار هستند

عضو شورای شهر تهران گفت: وقتی می‌گوییم باغات،‌ همه سراغ شمال تهران می‌روند، در حالی که کل منطقه ۱۸ مزرعه و باغ بوده است و نمی‌دانم چرا بر روی این باغات حساسیت زیادی نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد مسجدجامعی در جریان دویست و سی و سومین جلسه شورای شهر تهران پس از استماع گزارش رابط شورایاری منطقه ۱۸ گفت: زمانی که به منطقه می‌رفتیم مشکل اصلی منطقه نیترات آب بود و این مشکل اکنون حل شده است.

او همچنین به وجود دکل‌های فشار قوی برق در منطقه اشاره کرد و گفت: همچنین دکل‌های فشار قوی برق یکی دیگر از مشکلات منطقه بود و گزارشی از خانه‌های مسکونی در اطراف این دکل‌ها تهیه کردیم که به لحاظ سلامت نباید خانه مسکونی در اطراف بنا شود که اکنون وجود دارد. مساله دکل‌های برق یک مساله اساسی در منطقه است که باید به آن توجه شود. 

مسجدجامعی ادامه داد: دو کارخانه شیر پگاه و پاک در منطقه وجود دارد که مساله فاضلاب آن خیلی آزاردهنده است و منطقه را اذیت می‌کند. از آنجایی که کارخانه در منطقه ۹ قرار دارد و فاضلاب آن به اینجا می‌آید گرفتار دوگانگی مدیریتی است. این مساله آزاردهنده‌ای است که باید به آن رسیدگی شود. 

او گفت: در نتیجه باید به مسئولیت پذیری اجتماعی در اینجا توجه کنیم،‌ نمی‌توان به کارخانه‌ها گفت از آنجا بروید اما باید برای آنها مسئولیت اجتماعی تعریف کرد. می‌توان از کارخانه ها درخواست کرد فضای سبز خود را در اختیار مردم قرار دهند. 

عضو شورای شهر تهران به مساله باغات منطقه نیز اشاره کرد و گفت: وقتی می‌گوییم باغات،‌ همه سراغ شمال تهران می‌روند، در حالی که کل این منطقه مزرعه و باغ بوده است و نمی‌دانم چرا بر روی این باغات حساسیت زیادی نیست. در کنار بازار آهن باغات بزرگی قرار دارد که در حال تبدیل شدن به انبار است در حالی که به سبب ویژگی‌ها و اراضی حاصلخیر آنجا مکان مناسبی برای نزدیکی بین شهر و طبیعت است.

نظر شما