شناسهٔ خبر: 42209137 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار تاکید کرد

ضرورت ترویج توریسم ورزشی در کهگیلویه و بویراحمد

نسرین صناعی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به نقش قابل توجه توریسم ورزشی در توسعه اقتصادی اشاره کرد و گفت: این استان ظرفیت توسعه توریسم ورزشی را دارد و در این راستا نیازمند توجه ویژه وزارت ورزش و جوانان است.

صاحب‌خبر -

"حسین کلانتری" در دیدار با ایرج رحمانی مدیرکل هماهنگی امور استان‌ های وزارت ورزش و جوانان و سید عبدی افتخاری رئیس سابق فدراسیون اسکی کشور، افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به محرومیت به جا مانده پیش از انقلاب جزو استان هایی است که نیازمند توجه و حمایت ویژه دولت است.
وی با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد استان مرزی نیست، تصریح کرد: با وجود این مسئله این استان نسبت به جمعیت بیشترین حضور را در جنگ تحمیلی داشت و بیشترین شهید را تقدیم انقلاب کرده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به عمق محرومیت و فاصله استان تا مرکز کشور، بیان کرد: انتظار می رود تجهیزات، آموزش و حمایت های مالی استان در حوزه ورزش به میانگین کشوری نزدیک شود.
کلانتری خاطرنشان کرد: بدون شک اگر استان در این مسیر قرار گیرد دیگر ارتقای جایگاه ورزش استان با هنر مدیریتی افراد قابل جبران است.
وی با بیان اینکه جوانان و ورزشکاران کهگیلویه و بویراحمدی در زمینه ورزش های انفرادی دارای استعدادهای برتر در سطح ملی و بین المللی هستند، عنوان کرد: روحیات کار و ورزش جمعی نیز در استان وجود دارد و تاکنون در زمینه ورزش بانوان موفقیت های خوبی را کسب کردیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار بازدید مدیرکل هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان از پیست اسکی کاکان شد و تاکید کرد: محور انجام برنامه مطالعاتی جهت ساماندهی این پیست ورزش و جوانان باشد و جهت رفع مشکلات آن از جمله خرید برف کوب و... به صورت همکاری با استان انجام شود.
کلانتری با اشاره به اینکه این پیست ظرفیت برگزاری جشنواره های مختلف زمستانی را دارد، ادامه داد: انتظار می رود وزارت ورزش و جوانان ۵۰ درصد این هزینه ها را متقبل شود و استان نیز ۵۰ درصد هزینه ها را متعهد خواهد شد تا مشکلات این پیست به زودی برطرف شود.
وی با اشاره به ظرفیت گردشگری استان خواستار توسعه توریسم ورزشی در استان شد.
همچنین، "ایرج رحمانی" مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان نیز در این دیدار و در پاسخ به درخواست استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: بلافاصله و پس از بازگشت به تهران کارگروهی برای بررسی وضعیت پیست اسکی کاکان را تشکیل خواهیم داد و پس از انجام طرح مطالعاتی در این زمینه تصمیم لازم گرفته می شود.
وی تصریح کرد: باید زمینه مشارکت بخش خصوصی را در رونق زیرساخت ها و توسعه ورزش این استان فراهم کرد و وزارت ورزش و جوانان در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نمی کند.
مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان با اشاره به موفقیت ورزشکاران استان در رقابت های ملی، افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد، ظرفیت بالایی در ورزش کشور دارد.
رحمانی با تاکید بر اینکه استان کهگیلویه وبویراحمد ظرفیت های خوبی در خصوص توسعه ورزش قهرمانی دارد، اظهار کرد: نگاه ویژه مدیریت ارشد استان به حوزه ورزش قابل تقدیر است.
"سید محمد تقی علوی" مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد نیز در ابتدای این دیدار گزارشی از وضعیت ورزش، مشکلات و دغدغه های ورزشکاران در استان ارائه داد.
به گزارش ایسنا، ایرج رحمانی مدیرکل هماهنگی امور استان‌ های وزارت ورزش و جوانان و سید عبدی افتخاری رئیس سابق فدراسیون اسکی کشور با حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد دیدار و گفت و گو کردند.
انتهای پیام

نظر شما