شناسهٔ خبر: 42207602 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چهار طرح کشاورزی در مهرستان افتتاح شد

زاهدان- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی مهرستان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان گفت: چهار طرح بخش کشاورزی با اعتبار ۲ میلیارد و ۳۰۰میلیون ریال گرامیداشت هفته دولت در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر -

عبدالله سپاهی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این طرح‌ها شامل اجرای سیستم نوین آبیاری(قطره ای) در سطح ۱۰ هکتار، گلخانه کوچک مقیاس، استخر ذخیره آب و انتقال آب با لوله در بخش مرکزی مهرستان بوده است. 
وی ادامه داد: راه‌اندازی این طرح‌ها ضمن رونق کشاورزی در منطقه‌ اشتغال ۶۱۰ نفر از بومیان را به طور دائم و موقت به همراه داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی مهرستان گفت: این شهرستان یکی از مراکز مهم تولید محصولات کشاورزی بویژه خرما در استان است.
به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ۲۰۸طرح بخش کشاورزی استان با اعتبار ۹۶۹میلیارد و ۱۸۷میلیون ریال به مناسبت هفته دولت افتتاح می‌شود.
محمد علی نیکبخت اظهارداشت:۲۳پروژه بهبود تولیدات دامی، ۲۷پروژه بهبود تولیدات گیاهی، ۱۱۷ پروژه آب و خاک و امور فنی مهندسی، ۲۴ پروژه امور عشایری، پنج طرح منابع طبیعی و آبخیزداری، ۱۱ طرح شیلات آب‌های داخلی و یک پروژه شیلات آب‌های آزاد طرح‌های افتتاحیه بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان ویژه هفته دولت را تشکیل می‌دهند.
وی ادامه داد: با افتتاح این طرح‌ها برای ۲۵۹۲ نفر شغل دائم و حدود ۴۲ هزار هزار نفر نیز در استان شغل موقت ایجاد می‌شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اجرای ۶٠٠ هکتار سیستم‌های نوین آبیاری، مرمت و بازسازی ٢٣رشته قنات، حفر و تجهیز ۴٠ حلقه چاهک کشاورزی، راه‌اندازی واحدهای پرورش گاو شیری، شترمرغ، اصلاح و نوسازی باغات میوه‌های گرمسیری و احداث اسکله موج شکن بندر صیادی تنگ را از مهمترین پروژه‌های هفته دولت امسال برشمرد.

به گزارش ایرنا مهرستان با دارا بودن چهار دهستان، ۲ بخش مرکزی و یک شهر در ۴۵۷ کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان و در همسایگی کشور پاکستان واقع شده است.

نظر شما