شناسهٔ خبر: 42204321 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ورزش اردبیل با دوران اوج خود فاصله گرفته/ باید کشتی اردبیل را توسعه دهیم

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: اکنون ورزش اردبیل با دوران اوج خود فاصله گرفته که باید با هم‌دلی و بهره‌مندی از پیشکسوتان و توانمندی استعدادهای استان در جهت توسعه ورزش اردبیل تلاش کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سجاد انوشیروانی شامگاه امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس هیات کشتی استان اردبیل که در سالن جلسات استادیوم رضازاده برگزار شد، اظهار کرد: اکنون ورزش اردبیل با دوران اوج خود فاصله گرفته به‌طوری که در سالن‌های کشتی، بوکس، فوتسال و سایر ورزشگاه‌های استان هیاهوی خاصی برقرار بود اما متاسفانه الان شاهد آن شور و شوق نیستیم.

وی افزود: پیشکسوتان کشتی با قوت قلب حداکثری به این رشته متعصبند و توانمند هستند که امیدواریم با بهره‌مندی از این توانمندی و تعصب شاهد بازگشت کشتی استان به روزهای اوج خود باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل بیان کرد: باید دست در دست هم دهیم  و با هم‌افزایی و هم‌دلی واقعی کشتی اردبیل را توسعه دهیم که در همین راستا اداره کل ورزش و جوانان با تمام قوا از کشتی حمایت می‌کند.

 

انوشیروانی تصریح کرد: سالن و امکانات لازم را برای کلیه علاقمندان به کشتی مهیا می‌کنیم که در همین خصوص تجهیزاتی را برای ورزش استان از جمله سه تشک کشتی درخواست کردیم که به زودی تحویل استان می‌شود.

کشتی اردبیل در شرایط بحرانی به سر می‌برد

عبدالرضا اقبال نیز در این مراسم اظهار کرد: کشتی استان نیاز به احیاء دارد و یکی از راه‌های مهم آن همکاری با آموزش و پرورش و ایجاد کمیته استعدادیابی برای شناسایی و پرورش استعدادها است.

وی ادامه داد: از آنجایی که خودم رئیس انجمن کشتی آموزش و پرورش نیز هستم با یک کمیته استعدادیابی مجرب شروع به استعدادیابی خواهیم کرد.

 

اقبال تصریح کرد: یکی دیگر از کمبودهای ما تعداد پایین سالن‌های کشتی در مرکز و سایر شهرهای استان اردبیل است و نیازمند این هستیم که تعداد سالن ها را افزایش دهیم تا بتوانیم تعداد بیشتری از دانش آموزان را به سمت کشتی آورده و به امید خدا از بین آن‌ها نفرات خوبی را هم برای استان و هم برای کشور آماده کنیم.

رئیس هیأت کشتی استان اردبیل اظهار داشت: از دیگر اهداف ما ترویج کشتی در میان مردم است، کشتی در حال حاضر تماشاگران قبل خود را از دست داده و نیاز به تبلیغات در این زمینه هستیم.

وی افزود: یکی از راهکارهای ما برای حل این موضوع همکاری و تعامل با رسانه‌ها و به‌خصوص رسانه ملی بوده و قرار است طبق تفاهم‌نامه‌ای که فدراسیون کشتی با صدا و سیما دارد، با مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان جلسه‌ای برگزار کنیم تا یک ساعتی از برنامه‌های تلویزیونی در اختیار کشتی استان قرار گیرد.

اقبال در مورد سایر برنامه‌ها گفت: میزبانی مسابقات چندجانبه و بین المللی در اردبیل، برگزاری رقابت‌های کشوری و همچنین برگزاری اردوهای مشترک با استان‌ها و کشورهای همجوار از دیگر برنامه‌های ما خواهد بود.

وی در مورد حمایت کننده‌های مالی از هیأت کشتی استان تصریح کرد: چند اسپانسر تا به حال به ما قول همکاری و مساعدت داده‌اند و تا ۸۰ درصد کار پیش رفته، ضمن اینکه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی استان نیز همگی قول پشتیبانی به ما داده‌اند.

اقبال گفت: برنامه ما دعوت از جامعه کشتی استان و پیشکسوتان در برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی است و به‌دنبال تعامل با همه آن‌ها هستم و دست همگی این عزیزان را برای همکاری می‌فشاریم.

انتهای پیام/3463/

نظر شما