شناسهٔ خبر: 42194581 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

سخنگوی وزارت امور خارجه:

واژه اسنپ بک يک واژه جعلي است

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان گفت: واژه اسنپ بک یک واژه جعلی و ژورنالیستی است و نباید از آن استفاده کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای سعید خطیب زاده در  نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه واژه اسنپ بک یک واژه جعلی و ژورنالیستی است و نباید از آن استفاده کرد، به سفر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران اشاره کرد و گفت: ایران همیشه همکاری خوبی با آژانس داشته است. این سفر، سفر ویژه‌ای نیست، از پاییز گذشته قرار بوده این سفر انجام شود. مذاکرات فشرده‌ای هم بین ایران و آژانس صورت گرفته که نتایج آن در این سفر بررسی می‌شود.
آقای خطیب زاده با بیان اینکه در چارچوب فنی هیچ مشکلی بین ایران و آژانس نیست گفت: دیدار‌های آقای گروسی با وزیر خارجه و رئیس سازمان انرژی اتمی تنظیم شده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به منزوی شدن آمریکا در جهان و همچنین در پاسخ به سوالی درباره سفر وزیر خارجه آمریکا به ابوظبی و سرزمین‌های اشغالی گفت: نباید نگران اجماع سازی آمریکا علیه ایران باشیم.
وی افزود: آنچه امارات انجام داد زخم بزرگی بر جهان اسلام و اشتباه رژیم صهیونیستی بود.
آقای خطیب زاده با اشاره به اینکه این اقدام وحدت گروه‌های مقاومت را بیشتر کرد، تصریح کرد: قطعا رژیمی که بین دو گروه تحت محاصره مقاومت، نمی‌تواند امنیت خودش را تامین کند، پس نمی‌توانند تهدید برای جمهوری اسلامی ایران باشد.
وی ادامه داد:، اما جمهوری اسلامی بار‌ها تاکید کرده بر سر امنیت خودش و منطقه کوتاه نمی‌آید و اگر تهدیدی از جانب رژیم صهیونیستی مطرح باشد، مسئولیتش با امارات متحده عربی است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، سخنگوی وزارت امور خارجه درباره روابط بین ایران و عراق گفت: همواره به دنبال روابط راهبردی با همسایگان هستیم و این سیاست قطعی ماست؛ البته عراق جایگاه ویژه‌ای برای ما دارد. تنظیم سند راهبردی در دستور کار است و به محص نهایی شدن، منتشر خواهد شد.

نظر شما