شناسهٔ خبر: 42191922 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حکیم زاده:

برگزاری کلاس‌های حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است

تهران- ایرنا- معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گفت: به خانواده‌ها اطمینان می‌دهیم اگر قرار شود کلاس‌ها در مناطقی حضوری برگزار شود، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رضوان حکیم زاده در خصوص شرایط بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: با توجه به شرایط خاصی که از نیمه سال گذشته درگیر آن شدیم مجبور به تعطیلی مدارس بودیم، ولی خوشبختانه با همت بالای معلمان توانستیم سال گذشته را به خوبی پشت سر بگذاریم.

وی افزود: طبق اعلام آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید مدارس از ۱۵ شهریورماه به صورت رسمی آغاز می‌شود. از آنجا که هنوز هم کشور درگیر بیماری کرونا است و نمی‌توانیم روند آموزش را متوقف کنیم، در سال جدید، سه سناریو برای برگزاری کلاس و ادامه روند آموزش نوشته شده است و کلاس‌ها به صورت مجازی در مناطق قرمز و نیمه حضوری در مناطق زرد و حضوری در مناطق سفید برگزار خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش همدلی و همکاری خانواده‌ها با مدرسه را در دوران کرونا بیش از قبل دانست و گفت: خوشبختانه در این مسیر سخت، خانواده‌ها پابه‌پای معلمان پیش رفته و در امر آموزش به ما کمک کردند و این امر به خصوص در دوران ابتدایی به خوبی قابل مشاهده بود. مسلما برای یک دانش آموز کلاس اولی که تازه وارد مدرسه شده است، اگر حمایت‌های خانواده نباشد یادگیری موثر اتفاق نخواهد افتاد. حمایت خانواده‌ها در ارتقای فرایند آموزش و یادگیری دانش آموزان موثر است.

حکیم زاده ادامه داد: حضور خانواده‌ها در دوران کرونا در کنار مدرسه، یادآور نقش راهبردی خانواده در امر آموزش بود که به این مساله در سند تحول بنیادین به طور مکرر اشاره شده بود. ولی متاسفانه در دوران قبل از کرونا این همکاری اتفاق نیفتاد و امید است از این پس هم حمایت خانواده‌ها را به خصوص در دوران ابتدایی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه خانواده‌ها نگران سلامتی فرزندانشان نباشند، گفت: اگر قرار شود کلاس ها در مناطقی حضوری برگزار شود، به خانواده اطمینان می‌دهیم که این کار با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا انجام گرفته است. به آنها اعلام می‌کنم هرچند آموزش و پرورش متولی آموزش فرزندان این کشور است، ولی سلامت فرزندان در این شرایط برای ما در اولویت قرار دارد.

نظر شما