شناسهٔ خبر: 42184977 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قبایل یمنی در المهره سعودی‌ها را وادار به عقب‌نشینی کردند

تهران- ایرنا- قبایل یمنی با نظامیان سعودی که قصد تسلط بر گذرگاه مرزی شحن در استان المهره و استقرار دستگاه‌های جاسوسی در این منطقه را داشتند درگیر و آنان را وادار به عقب نشینی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری عربی ۲۱ یک منبع آگاه محلی اعلام کرد که نیروهای سعودی قصد ورود به منطقه «فوجیت» در حد فاصل مناطق «حات» و «شحن» را داشتند که قبایل این منطقه آنها را مجبور به عقب نشینی کردند.
منبع مذکور تصریح کرد که نیروهای سعودی سعی داشتند تا وسایل مورد استفاده برای استراق سمع و جاسوسی را به منطقه شحن منتقل کنند.
این منبع افزود:  درگیری هایی که در ۴۰ کیلومتری گذرگاه مرزی شحن با سلطان نشین عمان صورت گرفت، موجب آتش گرفتن تجهیزات موجود در کامیونهای متعلق به نیروهای سعودی شد. این در حالی است که عربستان سعودی  در تلاش است تا به جای دولت یمن کنترل گذرگاههای مرزی را به دست گیرد.

در همین راستا «سالم بلحاف»رئیس کمیته اطلاع‌رسانی سازمان تحصن مسالمت‌آمیز ساکنان المهره از مقامات محلی خواست تا بدون توجه به زورگویی نیروهای سعودی، وظایف خود را در قبال حفاظت و مدیریت بر گذرگاههای مرزی اجرا کنند.

از سال ۲۰۱۷ ،استان  المهره، که از آن به عنوان "دروازه شرقی یمن" یاد می شود، در یک جنبش مردمی با سیاست های ریاض در  تسلط بر گذرگاه مرزی «شحن» و برخی از مناطق یمن، مبارزه می کند.

این استان دارای دو بندر زمینی با عمان و دارای طولانی ترین نوار ساحلی در یمن است که ۵۶۰ کیلومتر تخمین زده می شود.

 استان المهره از ماه‌ها پیش شاهد اعتراضات مختلفی در راستای مقابله با وجود نظامیان سعودی در این استان است . شهروندان و نیروهای قبایل بارها از احداث پایگاه‌های نظامی و ایجاد پست‌های ایست و بازرسی جلوگیری کرده بودند.

نظر شما