شناسهٔ خبر: 42184703 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ایثارگران ایلام صاحب مسکن می‌شوند

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تمامی جامعه ایثارگران استان ایلام صاحب مسکن می‌شوند؛ بر این اساس به واسطه خدمت رسانی به جامعه هدف استان ۱۱٠٠ واحد مسکونی در ایلام ساخته می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، صبح امروز دوشنبه ۳ شهریور ماه در سفر به ایلام، در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و  امام جمعه شهر ایلام، گفت: یکی از مطالبات مهم فرزندان ایثارگران تبدیل وضعیت استخدام است که تلاش می‌شود این مشکل رفع و موانع موجود برطرف شود. 

وی افزود: دولت مکلف است فرزندان جانبازان بالای ۷٠ درصد و فرزندان شهید را تا پایان برنامه ششم استخدام کند.

معاون رئیس جمهور، اظهار کرد: بدهی و معوقات جامعه ایثارگری به صورت صد در صد پرداخت شده و این امر مهم به سبب پشتوانه جامعه ایثارگران انجام شده است؛ تمامی مجموعه‌های درمانی تامین اجتماعی، طرف قرارداد بیمه دی می‌شوند.

وی ادامه داد:  یکی از مهمترین وظایف بنیاد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، این امر مهم سرلوحه کارهای کارکنان بنیاد سراسر کشور قرار گیرد.

اوحدی یادآور شد: هم اکنون ۸٠ درصد گلزار شهدای سراسر کشور ساماندهی شده است، با برنامه ریزی‌های انجام شده ۲٠ درصد باقیمانده نیز تا پایان سال جاری ساماندهی می‌شود؛ مقرر شده  تا پایان دولت دوازدهم  تمامی معوقات جامعه ایثارگری پرداخت شود، این اتفاق مهم امروز انجام شده است.

معاون رئیس جمهور گفت: بنیاد شهید در حوزه مدیریت جهادی برای سایر دستگاه‌های اجرایی الگو باشد؛ تمامی جامعه ایثارگران این استان صاحب مسکن می‌شوند به واسطه خدمت رسانی به جامعه هدف استان ۱۱٠٠ واحد مسکونی در ایلام ساخته می‌شود.

برطرف کردن مشکلات ایثارگران

حجت‌الاسلام الله‌نور کریمی‌تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر ایلام در دیدار با معاون رئیس جمهور ایلام، گفت: دفاع رزمندگان ایلام در دوران جنگ ۸ سال دفاع مقدس بسیار متفاوت از سایر شهرها بود، زیرا مردم در آن دوران رنج‌ها و سختی‌های بسیاری کشیدند و امروز حق ما است دین خود را نسبت به این قشر از جامعه ادا کنیم.

وی افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته در حق این استان مرزی در بحث برطرف کردن مشکلات ایثارگران کوتاهی شده که امیدوارم این امر مهم جبران شود.

امام جمعه ایلام، اظهار کرد: ایلام به واسطه دوران دفاع مقدس، ۸ سال  عقب است بنابراین توجه به این امر مهم باید مورد توجه ویژه مسوولان کشوری قرار گیرد؛ مهمترین دغدغه‌های خانواده‌های شهدا و ایثارگران این استان اشتغال است، رفع این مشکل مهم‌ترین اهداف بنیاد شهید باشد.

حجت‌الاسلام الله‌نور کریمی‌تبار همچنین در این دیدار خواهان تعیین تکلیف درصدی جانبازان پشت نوبت شد.

سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران صبح امروز از طریق فرودگاه ایلام وارد استان شد.

مهم‌ترین برنامه‌های سفر اوحدی به استان، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، کلنگ زنی زمین مسکن ایثارگران، حضور در گلزار شهدای صالح آباد و دیدار با خانواده شهدا حضور در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت  از ۲۳۳ طرح‌ها و پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ زنی هفته دولت در استان رونمایی خواهد کرد.

 انتهای پیام/970821/و

نظر شما