شناسهٔ خبر: 42167155 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

«ساز» به‌زودی مهمان خانه مردم ایران می‌شود! با پخت نان در منزل از شر محصولات تراریخته راحت شوید!

یکی از معتبرترین نشان‌های تجاری در عرصه تولید و ارائه کالای فرهنگی و به‌ویژه کالای ایرانی‌اسلامی، در سال‌های اخیر، «ماهد» است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، یکی از معتبرترین نشان‌های تجاری در عرصه تولید و ارائه کالای فرهنگی و به‌ویژه کالای ایرانی‌اسلامی، در سال‌های اخیر،  «ماهد» است. شرکت فناور ماهد با سابقه ۶ سال فعالیت در زمینه تولید و ارائه هدایای ایرانی‌اسلامی، اولین شرکت علوم انسانیِ تجاری‌سازی‌شده مستقر در پارک علم‌وفناوری  استان قم است. این شرکت با درهم‌آمیختن هنر ایرانی با مفاهیم اسلامی، تاکنون محصولات گوناگونی را به بازار عرضه کرده و جایگاه ویژه‌ای در میان مردم به‌دست آورده است.

 

شرکت ماهد با پشتوانه مردمی و تجربیات ارزنده خود، اکنون و در هفتمین سال فعالیتش تصمیم گرفته تا محصولاتی را در زمینه اصلاح سبک زندگی به مردم عزیز ایران ارائه کند.

 

ماهد به گفته مسئولینش از ۶ سال پیش به فکر طراحی و تولید بسته‌ای برای شکل‌دهی خانه ایرانی‌اسلامی بوده و سعی کرده با شناختی که از آسیب‌های فعلی بازار به‌دست آورده، محصولاتی را به بازار عرضه کند که با کیفیت و طراحی مناسب و در شأن مخاطب ایرانی باشند.

مرتضی اعلایی مدیرعامل «شرکت فناور ماهد» به پرسش‌های زیر پاسخ داده است:

  

اصل فعالیت «ماهد» در چه حوزه‌هایی است؟

 

ماهد در سال‌های اخیر، به‌طور تخصصی درباره محصولات هیئت، زیورآلات و هدایای ایرانی‌اسلامی کار کرده است. رویکرد ما در این مدت، نیازسنجی و رصد دقیق جامعه بوده تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن به طراحی و تولید محصولات کاربردی سبک زندگی بپردازیم. اکنون و پس از تولید محصولات هیئت و زیورآلات که هردو با الهام از هنر ایرانی و مفاهیم اسلامی طراحی و عرضه شدند؛ فاز دوم فعالیت‌های خودمان یعنی مقوله سبک زندگی را شروع کرده‌ایم.

 

هدف ماهد از ابتدا، معرفی سبک زندگی اسلامی‌ایرانی بوده است. ما این هدف را با تولید محصولات و هدایای اسلامی آغاز کردیم و با توجه به استقبال زیاد هم‌وطنان و نظر به اینکه هم‌اکنون طیف وسیعی از محصولات تزئینی ایرانی‌اسلامی در بازار وجود دارد، قدم بعدی را برداشتیم و به‌سراغ محصولات کاربردی سبک زندگی رفتیم.


«ساز» به‌زودی مهمان خانه مردم ایران می‌شود! با پخت نان در منزل از شر محصولات تراریخته راحت شوید!


ایده ورود به محصولات کاربردی سبک زندگی، از کجا شکل گرفت؟

 

مجموعه ماهد، همه‌ساله بسته‌های هدیه‌ای را برای مناسبت‌های گوناگون، تولید و به مردم عزیز ارائه می‌کند. استفاده از محصولاتی که با فرهنگ و تاریخ اسلامی‌ایرانی ما منطبق باشد، بهره‌های ارزشمندی دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد.

 

ایده محصولات کاربردی سبک زندگی، ایده اولیه ما برای تأسیس ماهد بود و برای تحقق این امر و پی‌ریزی یک خانه اصیل ایرانی‌اسلامی، روی تمامی جزئیات کار کرده‌ایم. اکنون، پس از تجربه‌اندوزی در ۶ سال اخیر و رصد کمی‌ها و کاستی‌های موجود در بازار ایران و برآورد نیازهای جامعه، تصمیم به تولید و عرضه کالاهایی متناسب با فرهنگ و زندگی ایرانی گرفتیم.

 

برای پی‌ریزی یک خانه اصیل ایرانی باید به تک‌تک اجزای خانه توجه کرد و همان‌طور که می‌دانیم مهم‌ترین بخش یک خانه، آشپزخانه است که محل شکل‌دهی و تغذیه روحی و جسمی اعضای خانواده است. آشپزخانه درواقع قلب تپندۀ خانه است که مادر، بیشتر وقت خود را در آن سپری می‌کند و با عشق و علاقه، عصاره محبت خویش را برای رشد کودکانش به‌کار می‌گیرد.

 

در سال‌های اخیر و با داغ شدن موضوع محصولات تراریخته و با توجه به تهدیدی که این محصولات برای سلامت جسمی و روحی انسان‌ها دارد، تصمیم گرفتیم از اساسی‌ترین و استراتژیک‌ترین کالا، یعنی نان، شروع کنیم که نقش بسیار ویژه‌ای در سلامت و شادابی جامعه دارد.

 

اولین اقدام برای طراحی یک خانه اصیل ایرانی، بهبود و تصحیح فرهنگ مصرف نان است؛ ازاین‌رو، یک بسته ویژه طراحی کردیم که شامل تنور، سفره و کیسه نان (جانان) است. این بسته باعنوان «ساز» که مخفف عبارت سبک اصل زندگی است به‌زودی مهمان خانه مردم عزیزمان خواهد شد.


چرا نان؟ اهمیت نان در چیست؟

 

نان كه همواره در همه فرهنگ‏ها و جوامع، نوعى ارزش معنوى داشته، در سايه زندگى صنعتى، به یک كالاى تجارى تبديل شده است. هم‌اينک در جوامع صنعتى، شركت‏هاى تجارى بزرگ عهده‌‏دار توليد و عرضه نان مى‏باشند و در اين تجارت سودآور، هويت، جايگاه و ارزش غذايى نان به فراموشى سپرده شده است.

 

در روایات و آموزه‌های اصیل ما، نان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است؛ به‌گونه‌ای‌که امام صادق(علیه‌السلام) درباره اهمیت نان می‌فرمایند: ای مفضل! بدان که سرچشمه زندگی و معاش انسان، نان است و آب (بحارالانوار، ج٣، ص٨۶).

 

در دوره کنونی و با گسترش محصولات تراریخته که بیشتر از بعد صنعتی و تجاری به محصولات غذایی توجه می‌کنند، نان‏‌هايى بى‏‌روح و مرده كه فاقد هرگونه ماده حياتى هستند، تولید و عرضه می‌شود و توليدكنندگان آن‏ها به مدد انواع ويتامين‏ها و مواد معدنى مصنوعى، به آن‏ها شكل مى‏‌دهند. این مشکل در جامعه ما نیز کمابیش وجود دارد؛ البته با توسل به تبليغات گسترده، مردم به خوردن نانى روى آورده‏اند كه فاقد ارزش غذایی است.

هدف شما از ورود به بازار سبک زندگی چیست؟

 

هدف اصلی ما تصحیح سبک زندگی‌مان است تا بتوانیم جامعه‌ای شاداب و سالم تشکیل دهیم. اگر بخواهیم جامعه‌ای سرحال داشته باشیم که هرکسی بتواند به بهترین شکل وظایف خودش را انجام بدهد، در آغاز باید جسمی سالم داشته باشد. اگر جسم انسان مریض باشد، به‌طور طبیعی توان رسیدگی درست به کارها و وظایف دینی و اجتماعی‌اش را نخواهد داشت. اولین قدم برای تحقق این مهم، تصحیح الگوی تغذیه جامعه است که نقش ویژه‌ای در شکل‌گیری یک جامعه سالم دارد. از دیگر سو، می‌خواهیم با تولید محصولات کاربردی در حوزه سبک زندگی، تصویری گویا و در دسترس برای جامعه ایرانی ارائه کنیم تا نیازهای خویش برای پی‌ریزی یک خانه اصیل ایرانی‌اسلامی را به‌راحتی تأمین کند.

 

اصلاح الگوی تغذیه، نیازمند یک همت همگانی است. ما باید روش صحیح و مفید تغذیه را تبلیغ کرده و ترویج دهیم تا به‌مرور، با کاهش بیماری‌هایی که از مصرف محصولات فاقد ارزش غذایی ناشی می‌شوند، جامعه‌ای سالم و پویا را پی‌ریزی کنیم. پس از موضوع اصلاح نان، به‌دنبال تطبیق هنر ایرانی و مفاهیم اسلامی هستیم؛ به‌گونه‌ای که با نیاز مردم هم‌خوانی داشته باشد و این نیازها را برطرف کند.

 

 این اتفاق اگر با ابزار روز و به‌صورت تخصصی انجام شود، نتیجه خوبی به همراه دارد و البته اگر در تأمین این نیازها کوتاهی شود، مقصر خود ما هستیم و دراین‌صورت، باید شاهد ورود تفکر دشمن به بازار محصولات فرهنگی باشیم. امید ما این است که محصولات تولیدشده، مورد پسند مردم قرار بگیرد و بتوانیم حرکتی جدید را در این زمینه انجام دهیم. تولید محصولات تخصصی، برای مردم و بدون نگاه به فروش عمده یا فروش وابسته به ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی است؛ همین نوع نگاه سبب پیشرفت و رونقِ تولید و آُسیب‌شناسی دائمی بر روی محصولات و نیازهای جامعه است.

مردم این محصولات را چگونه می‌توانند تهیه کنند؟

 

تمامی محصولات ماهد را می‌توانید در سایت ماهد ببینید.

نظر شما