شناسهٔ خبر: 42164159 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

3 مأموریت مهم هلال احمر در سازمان مدیریت بحران اعلام شد

سخنگوی جمعیت هلال احمر گفت: طبق قانون جدید سازمان مدیریت بحران کشور، امداد و نجات در بلایا و حوادث، آموزش همگانی و جلب مشارکت‌های مردمی ، سه موضوعی است که متولی ‌آن به طور خاص، هلال احمر است.

صاحب‌خبر -

محمد نصیری، سخنگوی جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که در «در قانون جدید مدیریت بحران کشور چه اختیارات و وظائفی به جمعیت هلال احمر داده شده است؟»، اظهار داشت: در افزایش اختیارات و مأموریت‌ها در سازمان مدیریت بحران کشور، سه موضوع بر عهده هلال احمر گذاشته شده است.

وی ادامه داد: امداد و نجات در بلایا و حوادث، آموزش همگانی و جلب مشارکت‌های مردمی در حوادث، سه موضوع اصلی است که طبق قانون، به طور خاص متولی‌اش هلال احمر است.

سخنگوی هلال احمر بیان داشت: قبلا در بعضی حوادث متولی اصلی هلال احمر نبود و ما در کنار دستگاه‌های دیگر قرار داشتیم، اما در قانون توسعه تکلیف‌ داشتیم؛ مثلا در موضوع امداد کوهستان، قانون به ما این موضوع را تکلیف کرده است.

نصیری افزود: در بعضی از موضوعات در گذشته ما به صورت انسانی کار را انجام می‌دادیم اما اکنون این موضوعات به صورت قانونی به ما تکلیف شده است و یکی از موضوعات ما این است که برخی از این تکالیف، تکالیفی است که در حقیقت حاکمیت  از هلال احمر خرید خدمت می‌کند.

وی اضافه کرد: باید در موضوع اعتبارات نیز بیش از گذشته توجه شود؛ مثلا تجهیزات به روز شود و همت مضاعفی صورت گیرد؛ضمن اینکه  هلال احمر در موضوع مدیریت بحران در جاهای متعددی عضویت دارد اما این سه موضوع به صورت اختصاصی به نام هلال احمر شده و متولی اصلی هستیم.

انتهای پیام/ 

نظر شما