شناسهٔ خبر: 42163997 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فرهادی زاد: برای پاداش فوتسال با نبی صحبت کردم/برای انتخاب نواب رییس شاخص هایی داریم

معاون امور بانوان وزارت ورزش گفت: پیگیر پرداخت پاداش فوتسال هستم اما فدراسیون مشکلات مالی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مهین فرهادی زاد در نشست خبری اظهار داشت:در حوزه ورزش همگانی و قهرمانی، معاونت بانوان حمایت و نظارت لازم را دارد. این وظیفه وجود دارد برای بانوان و مربیان فضایی ایجاد شود تا آنها الگویی برای افراد درگیر باشند.

* افزایش قدرت نواب رئیس در اساسنامه جدید

وی درباره عملکرد ورزش زنان در طول این ۷ سال و اینکه چه کاری مانده که به سرانجام نرسیده، خاطرنشان کرد: در استان ها فضایی داشتیم تا بخش زنان را مدیریت کنند. ما ارتقاء ساختاری داشتیم که این می تواند کمک رسان بانوان باشد. در اساسنامه جدید اصلاحات لازم صورت گرفته و نواب رئیس قانونمند شده و از قدرت مناسب در فدراسیون ها بهره مند می شوند.

معاون امور بانوان وزارت ورزش گفت: در حوزه مسئولیت هایی که زنان می توانند فعالیت کنند، بانوان ما توانستند در هیات های آشنا می و شهرستانی پست بگیرند. ۷۳۰ رئیس هیات شهرستانی داریم و این نشان از توانمندی بانوان دارد.

* قضاوت ۸۰ مربی در رویدادهای بین المللی

فرهادی زاد یادآور شد: ما ۱۰۰ هزار مربی و ۱۲۹ رشته فعال داریم. ۴۵۰ مربی و سرمربی تیم های ملی فعال هستند. ما امروز ۸۰ زن توانمند داریم که برای قضاوت به رویدادهای بین المللی دعوت می شوند. مربیان و بازیکنانی داریم که لژیونر هستند و در کشورهای دیگر فعالیت می کنند‌ این موضوع به ارتقا سطح فنی بانوان کمک می کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر IOC به دنبال توازن زنان و مردان است، ایران فضایی را مهیا کرده که ما شاهد حضور فعالیت زنان در بخش مربیگیری، داوری و ... هستیم. تعداد ورزشکاران یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر هستند. سهم برخی از استان ها در تیم ملی بیشتر است مثل تهران، اصفهان، البرز، فارس و خراسان رضوی.

* فعالیت بیش از ۶۰۰ نفر در تیم ملی

فرهادی زاد با اشاره به زنان فعال در تیم های ملی، خاطرنشان کرد: ۱۰ هزار و ۸۵ نفر به تیم ملی دعوت شده اند که ۶۶۹ نفر عضو تیم های ملی هستند. ما برای حضور زنان در رویدادهای مختلف هم رشد چشمگیری داشتیم. از سال ۱۹۹۰ که شاهد حضور زنان در بازیهای آسیایی بودیم مجوز پوشش زنان تیرانداز را گرفتیم و به تدریج این مجوز در رشته های دیگر اخذ شد. آخرین مجوز مربوط به بسکتبال بود که حالا شاهد موفقیت آنها در مجامع بین المللی هستیم. دختران ما با پوشش اسلامی که در شرایط مساوی با دیگر ورزشکاران نیستند روی سکو می روند و قدرت خود را نشان می دهند.

* شاخص های نواب رئیس از سوی وزارت ورزش

معاون امور بانوان وزارت ورزش در ادامه این نشست در پاسخ به سوال فارس مبنی بر اینکه تعدادی از نواب رئیس که در فدراسیون ها فعالیت دارند تخصص لازم را ندارند و همین موضوع باعث آسیب به برخی رشته ها شده، اظهارداشت: الان از کادر وزارتخانه کسی را نداریم یا خیلی کم داریم. در فدراسیون ها باید افرادی باشند که تخصص لازم یا مدیریت آن رشته را بدانند. به دلیل همین مشکل که نواب رئیس قانونمند نیستند، رئیس فدراسیون جدیدی می آید نایب رئیس را تغییر می دهد و او هم تا جا بیفتد زمان را از دست می دهد.

معاون وزیر ورزش گفت: وزارت ورزش در معرفی نواب رئیس همکاری دارد و قبل از انتصاب، رئیس فدراسیون رزومه فرد مورد نظر را می دهد تا راهنمایی های لازم صورت بگیرد. موافقت وزارت نباشد حکمی زده نمی شود.

وی افزود: باید در فدراسیون ها بحث جانشین پروری را دنبال کنیم. با همکاری روسا و نواب رئیس فضای آموزش افرادی که از سوی فدراسیون ها معرفی می شوند باید در نظر گرفته شود و نواب رئیس هم خصوصیاتی داشته باشند؛ قهرمان آن رشته بوده یا آشنایی کامل در آن رشته را داشته باشند، بحث مدیریت در فضای ورزش را بدانند، آشنا به زبان انگلیسی باشند، در آزمون شرکت کنند، دوره های آموزشی را طی کنند. نفرات معرفی شده از سوی فدراسیون ها را کنار نمی گذاریم. سال گذشته ۶۵ دوره آموزشی برای معاونت هیات ها، نواب رئیس، مربیان و ... برگزار کردیم.

* ارتقا فدراسیون ها از طریق ورزش زنان وجود دارد

فرهادی زاد درباره اینکه برخی نواب رئیس اجازه تصمیم گیری ندارند حتی فدراسیونی مانند والیبال نایب رئیس ندارد، گفت: فدراسیون ها به این نتیجه رسیده اند ظرفیت ارتقا در بخش بانوان وجود دارد. مدال آوری زیادی در ۲ بازیهای آسیایی اخیر داشتیم و الان برای فدراسیون ها ورزشکار زن و مرد فرقی ندارد.

وی افزود: معاونت همگانی، قهرمانی و منابع انسانی هم به ما کمک کرده اند به این صورت که فعالیت زنان را ارزیابی می کنیم. اگر فدراسیونی در بخش زنان فعالیت نکند حمایت لازم را هم از وزارت ورزش نخواهد داشت. والیبال در بخش زنان فعالیت زیادی داشته است. تلاش می کنیم تا شرایط حضور نایب رئیس هم فراهم شود.

* مذاکره برای پرداخت پاداش بانوان فوتسال

معاون امور بانوان وزارت ورزش در پاسخ به سوال دیگر فارس مبنی بر اینکه خبر جدیدی از پرداخت پاداش به بانوان فوتسالیست وجود دارد یا خیر، یادآور شد: واقعیت وجود دارد و آن اینکه ورزشکاران دختر ما انتظار دارند دیده شوند و یکی از این راه ها این است پاداش بگیرند. بازیکنان فوتسال چیز اضافه ای نمی خواهند. من با فدراسیون فوتبال و آقای نبی صحبت کردم و او گفت مردان هم پاداش هایی طلب دارند اما مشکلات مالی هست که مانع می شود اقدامات لازم صورت بگیرد. شما می دانید این موضوع به وزارت ارتباطی ندارد اما ما پیگیر هستیم بچه ها به حق شان برسند‌.

وی درباره اینکه یزدانی خرم گفته براساس اعلام مراجع مدیریت زنان در فدراسیون ها درست نیست، گفت: مراجع کجا این موضوع را مطرح کرده اند؟ اگر ملاحظات فرهنگی رعایت شود چه فرقی دارد که چه کسی رئیس باشد. فکر می کنم نگاه آقای یزدانی خرم این نبوده است.

انتهای پیام/

نظر شما