شناسهٔ خبر: 42142945 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هشدار درباره سیلاب و آتش‌سوزی جنگل‌ها در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از شنبه شب بارش باران، احتمال سیلاب و آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع به علت وزش باد و کاهش شدید دما در استان پیش‌بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، دولتی مهر  مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به پیش بینی تشدید رگبار باران و رعد و برق به ویژه در نیمه شمالی آذربایجان شرقی، وزش باد گاهی شدید و رخداد تندباد‌های لحظه ای، کاهش محسوس دما و در نواحی مستعد همراه بارش تگرگ گفت: این سامانه اواخر  روز یکشنبه از استان خارج می‌شود.

او افزود: احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، اصابت صاعقه و بارش تگرگ به ویژه در نواحی شمالی آذربایجان شرقی، احتمال آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی وجود دارد.

دولتی مهر گفت: توجه به توصیه‌های کارشناسان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در مورد احتمال سیل، آبگرفتگی و تگرگ، اجتناب از سفر‌های غیرضروری و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها، عدم صعود به ارتفاعات به ویژه در نیمه شمالی استان و رعایت نکات ایمنی در مورد احتمال رخداد تندباد‌های لحظه ای، آبگرفتگی معابر عمومی و رخداد سیلاب مورد تاکید است.

انتهای پیام/ک

نظر شما