شناسهٔ خبر: 42092741 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

آخرین وضعیت انتقال دانشجویان ایرانی به دلیل کرونا

سخنگوی وزارت بهداشت درباره وضعیت انتقال دانشجویان ایرانی به دلیل کرونا گفت: انتقال دانشجویان از خارج به داخل کشور تابع مقررات آموزشی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، دکتر سیما سادات لاری امروز در نشست مجازی با خبرنگاران درباره آخرین وضعیت انتقال دانشجویان ایرانی از خارج به داخل به دلیل شرایط کرونا گفت: ما یک سری شرایط داریم و افرادی که تا قبل از ۲۰۱۹ به دانشگاه‌های خارج رفته اند و می‌خواهند انتقال پیدا کنند به دانشگاه‌های داخل کشور باید شرایط انتقال را داشته باشند و معدل کتبی دیپلمشان کمتر از ۱۶ نباید باشد و معدل کل نباید کمتر از ۱۷ باشد.

وی افزود: ما در وزارت بهداشت بررسی کردیم بسیاری از کسانی که شرایط را داشته اند یکسال تا یکسال و نیم در نوبت پذیرش دانشگاه‌های علوم پزشکی داخل کشور هستند.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت گفت: در روزهای اخیر مطرح شده است که برخی از دانشگاه‌های خارجی که در فهرست دانشگاه‌های معتبر وزارت بهداشت نیستند تا هزار و ۳۰۰ نفر هم از دانشجویان ایرانی پذیرش داشته اند که این اصلاً با شرایط آموزش پزشکی ایران سازگار نیست. با توجه به شناختی که از معاونت آموزشی وجود دارد و مقید به قانون هستند اگر قرار باشد انعطافی هم باشد در چارچوب قانون خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: کنکور برای ما بسیار مهم است به هر حال ورودی دانشگاه‌ها از کنکور است. از زمان برگزاری کنکور دکتری جلسات متعددی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی با حوزه سنجش برگزار شده است و رضایت از کنکور دکتری خوب بوده است.

لاری اظهار داشت: در کنکور تعداد داوطلبان بیشتر است، فاصله فیزیکی بیشتر شده است و حوزه‌های بزرگ‌تر و فضاهای تهویه‌ای انتخاب شده اند. وزیر بهداشت تاکید کرده است که حتماً نظارت جدی صورت بگیرد و پروتکل‌ها سختگیرانه باشد، چون سلامت داوطلب مهم است.

وی گفت: زیر ۱۰۰ نفر داوطلب کنکور مبتلا به کرونا هستند که در مکان‌های جداگانه آزمون می‌دهند.

سخنگوی وزارت بهداشت اضافه کرد: وزیر بهداشت تاکید کرده است که رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی حتماً با رؤسای دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم تماس داشته باشد. مساله اصلی ما تجمع خانواده‌های داوطلبان است که از آنها می‌خواهیم رعایت کنند تا خطر ابتلاء در تجمع را افزایش ندهد.

وی درباره وضعیت دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی از سایر دانشگاه‌ها مستثنی بودند بنابراین خوابگاه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی تعطیل نبود و از روزهای اول مجبور بودیم که فاصله گذاری و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم. بعد از ۱۷ خرداد که بحث بازگشایی دانشگاه‌ها مطرح شد، دانشگاه‌های وزارت علوم و دانشگاه آزاد هم کاملاً باز نشدند و تنها در بحث دکتری کلاس‌ها به طور محدود برقرار شد.

نظر شما