شناسهٔ خبر: 42091711 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور:

درمورد راهپیمایی اربعین هنوز تصمیم گیری نکردیم/تمام مراسم های عزاداری باید در مکان روباز برگزار شوند/ برپایی ایستگاه‌های صلواتی ممنوع!

الهام مرادی

حسین ذوالفقاری گفت: طبق نظر وزارت بهداشت و درمان ایجاد ایستگاه صلواتی ممنوع است و تمام مراسم های عزاداری باید در مکان روباز با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در سی و یکمین جلسه امنیتی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در جلسه امروز چند موضوع مطرح شد. یکی اینکه قرار شد براساس مصوبه ستاد ملی کرونا همه دستگاه ها، نهادها و سازمانها نسبت به تهیه برنامه یکساله برای همزیستی با کرونا تهیه کنند.

او افزود: ما شیوه نامه ای دراین خصوص طراحی کردیم تا سازمان ها براساس این چارچوبی نسبت به تهیه برنامه یکساله خود اقدام کنند و برای تصویب و تایید نهایی به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارسال شود.

ذوالفقاری عنوان کرد: همه دستگاه ها و نهادها باید یک برنامه یکساله دقیق تهیه کنند تا هم امنیت کارکنان هم مراجعین تامین شود برای این منظور ضمانت اجراهایی را درنظر گرفتیم تا درصورت عدم رعایت، برخورد قانونی صورت گیرد.

او با اشاره به تهیه ماسک توسط بسیج عنوان کرد: در جلسه امروز قرار شد بسیج و وزارت صمت توافق نامه ای را امضا کنند تا بسیج مدیریت تولید و توزیع ماسک با کیفیت و قیمت مناسب برعهده گیرد.

ذوالفقاری بیان کرد: در حال  روزانه 10 تا 11 میلیون ماسک در کشور تولید می شود.

او درمور برگزاری مراسم محرم گفت: همچنین از آنجایی که در آستانه ماه محرم هستیم، درمورد اجرای دستورالعمل و پروتکل های بهداشتی مراسم عزاداری بحث و گفتگو کردیم.

ذوالغقاری تاکید کرد: تاکید صریح بر اجرای دقیق دستورالعمل ایام عزاداری داریم و همین جا از همه هیات های مذهبی و مداحان می خواهم دقت زیادی کنند که در این راستا مشکلی برای مردم به ایجاد نشود.

او افزود: تاکید ما براین است مراسم حتما در فضای روباز برگزار شود در همین راستا  همه دستگاه ها آمادگی دارند مناطقی که در اختیار دارند را به برای هیات های عزادای قرار دهند تا سلامت مردم به خطر نیفتد.

ذوالفقاری تصریح کرد: کرونا بار سنگینی بر دوش کادر درمان به ویژه پرستاران عزیز قرار دارد ما در این جلسه پیشنهاداتی دادیم که هم وزارت بهداشت و درمان تقویت شود و هم  انگیزه نیروهای کادر درمان افزایش پیدا کند که انشالله این پیشنهادات به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارسال می شود و اگر تصویب شد رسانه ای خواهیم کرد.

او افزود: برای اینکه برخی هیات ها می گویند عزاداری در فضای باز هزینه دارد ما امروز در جلسه به همه دستگاه ها و بسیج ابلاغ کردیم تا امکاناتی که دارند را در اختیار هیات ها قرار دهند مثلا موکب داران می توانند برای دادن موکت و... به هیات ها کمک کنند تا مراسم عزاداری در فضای باز برگزار شود و سلامت مردم به خطر نیافتد.

ذوالفقاری گفت: وزارت ورزش و جوانان هم قرار است در این خصوص همکاری کند و مناطق باز خود را در اختیار هیات ها قرار دهد.

او بیان کرد: تاکید ما بر این است که ایستگاه های صلواتی وجود نداشته باشند چون امکان شیوع بیماری بالا می رود.

ذوالفقاری عنوان کرد: نذورات هم تا جایی که امکان دارد طبخ نشده و تحت عنوان کمک مومنانه به افراد نیازمند داده شود یا نهایت پخت بیرون بر ارائه شود اما دقت شود در زمان توزیع افراد نباید تجمع کنند و جوری توزیع شود تا فواصل اجتماعی رعایت شود.

او درمورد برگزاری مراسم اربعین گفت: وضعیت بیماری در عراق شیوع افزایشی دارد به همین دلیل اعلام کردیم هم وزارت امور خارجه و هم سفارت ایران در عراق ظرف 10 روز آینده مذاکراتی در عراق انجام دهند تا ببینیم تصمیم مسئولین عراق چیست اما پیش بینی ما این است که شرایط برای راهپیمایی مناسب نیست اما نمی توانیم اکنون با صراحت اعلام کنیم بنابراین اخبار نهایی درمورد راهپیمایی اربعین در آینده اطلاع رسانی می شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما