شناسهٔ خبر: 42085323 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رهبر مخالفان بلاروس از اتحادیه اروپا خواست نتیجه انتخابات را به رسمیت نشناسد

رقیب اصلی رئیس‌جمهور فعلی بلاروس در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور ضمن متقلبانه خواندن این انتخابات، از اتحادیه اروپا خواسته نتیجه آن را به رسمیت نشناسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، «اسوتلانا تیخانوفسکایا»، رقیب اصلی الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور از شورای اروپا خواسته نتیجه این انتخابات را به رسمیت نشناسد.

به نوشته خبر‌گزاری رویترز، تیخانوفسکایا که به صورت ویدئویی این در‌خواست را مطرح کرده همچنین از این شورا خواست که به انتخاب مردم نیز احترام بگذارد. 

وی همچنین در ادامه صحبت‌های خود این انتخابات را متقلبانه توصیف کرد. 

خواسته تیخانوفسکایا در حالی مطرح شده که «شارل میشل»، رئیس شورای اروپا دوشنبه این هفته از بر‌گزاری نشستی اضطراری درباره تحولات اخیر بلاروس در روز چهارشنبه (امروز) خبر داده بود. 

این نشست نیز قرار است به صورت ویدئو کنفرانس بر‌گزار شود. 

تیخانوفسکایا که به لیتوانی گریخته پیش از این نیز طی پیام‌های ویدئویی درخواست بازشماری آرا را مطرح کرده و از همه شهرداران شهرهای بلاروس خواسته بود مقدمات برگزاری اعتراضات مسالمت‌آمیز در روزهای آتی را فراهم کنند.

این در حالی است که طی شب‌های اخیر معترضان بسیاری در شهر‌های مختلف بلاروس دست به تجمع زدند؛ تجمعاتی که به خشونت هم کشیده شده است.

در انتخابات ریاست جمهور بلاروس، الکساندر لوکاشنکو با کسب 80 درصد آرا برای ششمین بار رئیس جمهور این کشور شد. 

انتهای پیام/م

نظر شما