شناسهٔ خبر: 42083713 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های دانشگاه اصفهان:

یک داوطلب کنکور سراسری ۹۹ در دانشگاه اصفهان مشکوک به کرونا تشخیص داده شد

آیدا علی اکبری

رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های دانشگاه اصفهان گفت: در جلسه آزمون صبح امروز یکی از داوطلبان مشکوک به کرونا تشخیص داده شد که از دیگر داوطلبان جدا و در مکان دیگری آزمون می دهد.

صاحب‌خبر -

ساعت ۸ صبح امروز (چهارشنبه-۲۹ مردادماه) زنگ آغاز کنکور سراسری ۹۹ با رقابت داوطلبان گروه آزمایشی هنر در شرایط کرونایی زده شد و قرار است دانش آموزان امسال در ۴ روز با هم به رقابت بپردازند.

امسال پنجاه و هفتمین آزمون سراسری میزبان یک میلیون و ۱۴۶ هزار داوطلب در بیش از ۳۳۰۰ حوزه امتحانی است که در ۳۹۲ شهر و همچنین هم‌زمان در ۱۵ کشور دیگر برگزار می‌شود. قرار است نتایج اولیه آزمون سراسری هفته اول مهرماه منتشر ‌شود و بعد از انتخاب رشته داوطلبان، هفته اول آبان ماه نتایج نهایی اعلام خواهد شد. آزمون‌ها به ترتیب روز چهارشنبه ۲۹ مرداد با برگزاری آزمون هنر با ۱۱۳ هزار داوطلب آغاز شد و در روز پنج شنبه ۳۰ مرداد ۵۵۰ هزار داوطلب گروه علوم انسانی و ریاضی بر سر جلسه کنکور حاضر می شوند، کنکور سراسری ۹۹ روز جمعه ۳۱ مرداد با برگزاری آزمون علوم تجربی با ۵۹۴ هزار داوطلب ادامه می‌یابد و سرانجام روز شنبه اول شهریور ماه با برگزاری آزمون زبان با ۱۷۴ هزار داوطلب به پایان می‌رسد.

محمدرضا ایروانی- رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های دانشگاه اصفهان در گفت و گو با ایسنا در خصوص برگزاری این آزمون، اظهار کرد: آزمون کنکور سراسری ۹۹ در استان اصفهان با رقابت ۸۴ هزار و ۴۵۸ داوطلب در ۴۰ حوزه امتحانی در ۲۶ شهرستان اصفهان برگزار می شود که امروز داوطلبان گروه هنر که ۱۲.۳۲ درصد داوطلبان در اصفهان را شامل می شدند رقابت خود را آغاز کردند.

وی افزود: ۶۱.۱۴ درصد شرکت کنندگان در استان اصفهان زن و ۳۸.۸۶ درصد مرد هستند.

رئیس ستاد برگزاری آزمون های دانشگاه اصفهان تصریح کرد: در شهر اصفهان نیز ۳۹ هزار و ۲۰۰ نفر معادل ۶۰.۳۹ درصد زن و ۳۹.۶۱ درصد مرد هستند و در ۱۰ حوزه در شهر اصفهان با هم به رقابت می پردازند.

ایروانی گفت: در جلسه آزمون صبح امروز یکی از داوطلبان مشکوک به کرونا تشخیص داده شد که از دیگر داوطلبان جدا و در مکان دیگری آزمون می دهد. قرار بود داوطلبان بیماری خود را از طریق فرآیند خوداظهاری اعلام کنند و سازمان سنجش آمار را روزانه به حوزه ها اعلام کند. در آزمون امروز هیچ داوطلب مبتلا به کرونا نبود و آمار روزهای آینده به طور روزانه اعلام می شود که بر اساس هماهنگی های انجام شده با وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی در محلی در داخل بیمارستان الزهرا آزمون می دهند.

خانواده ها از حضور در محل آزمون اجتناب کنند

وی با بیان اینکه متاسفانه صبح امروز عده ای از خانواده های داوطلبان در محل حوزه امتحانی حضور داشتند و موجب تجمع شده بودند، به خانواده های داوطلبان توصیه کرد؛ به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، از حضور در محل آزمون و همراهی با داوطلبان به جد خودداری کنند.

ایروانی تاکید کرد: خانواده ها نیازی نیست در پشت درب دانشگاه منتظر فرزندان خود باشند و با هماهنگی انجام شده با نیروی انتظامی این افراد متفرق می شوند.

افزایش ۱.۵ درصدی تعداد داوطلبان اصفهانی کنکور سراسری ۹۹

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در برگزاری آزمون در اصفهان، با اشاره به افزایش تقریبا ۱.۵ درصدی تعداد داوطلبان کنکور سراسری ۹۹ نسبت به سال گذشته، اظهار کرد: سال گذشته ۸۳ هزار و ۲۰۷ نفر در آزمون سراسری شرکت کرده بودند.

ایروانی با بیان اینکه بیشترین تعداد داوطلبان در گروه علوم تجربی با حدود ۳۲ هزار و ۴۰۰ نفر هستند، اظهار کرد: داوطلبان گروه علوم انسانی حدود ۲۲ درصد از کل داوطلبان استان را تشکیل می‌دهند. داوطلبان گروه علوم ریاضی ۱۴.۴ درصد، هنر ۱۲.۳۲ درصد و زبان خارجی ۱۲.۹ درصد از کل داوطلبان استان اصفهان را شامل می‌شوند.

وی در خصوص تمهیدات لازم برای پیشگیری از کرونا در برگزاری آزمون، یادآور شد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، همراه داشتن ماسک ۳ لایه معمولی، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی برای داوطلبان الزامی است. کسانی که ماسک نداشته باشند، اجازه ورود به حوزه امتحانی را نخواهند داشت. علاوه بر اینکه صندلی های داوطلبان دو برابر فاصله سال های گذشته چیده شده است.

رئیس ستاد برگزاری آزمون های دانشگاه اصفهان افزود: تمام حوزه های امتحانی قبل و بعد از جلسات آزمون به طور کامل ضدعفونی می شوند. همچنین قبل از ورود داوطلبان به حوزه امتحانی تب سنجی انجام می شود.

داوطلبان گروه ریاضی صبح فردا (پنج شنبه- ۳۰ مردادماه) با هم به رقابت می پردازند که ۱۴.۰۴ درصد داوطلبان امسال در اصفهان مربوط به گروه ریاضی هستند.

انتهای پیام

نظر شما