شناسهٔ خبر: 42072270 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پیام تسلیت نهادهای فرهنگی در پی درگذشت آیت‌الله تسخیری

مسؤولان نهادهای فرهنگی با انتشار پیامی، درگذشت عالم ربانی حضرت آیت‌الله محمدعلی تسخیری را تسلیت گفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، در پی درگذشت آیت‌الله محمدعلی تسخیری، نهاد‌ها و مسئولان مختلف در پیامی درگذشت این عالم گرانقدر را تسلیت گفتند که متن این پیام‌ها به شرح زیر است.

حجت‌الاسلام حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

إنا للّه وإنا إلیه راجعون

ارتحال تأسف بار و غم انگیز عالم ربانی، منادی بزرگ وحدت امت اسلامی، اندیشمند فرهیخته، محقق تلاشگرعرصه دانش و پژوهش، یار و یاور امام راحل و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مجاهد نستوه حضرت استاد آیت الله حاج شیخ محمد علی تسخیری«طاب ثراه» موجب تأسف شدید و تألم خاطر اینجانب وهمه ارادتمندان به آن شخصیت برجسته و پاسدار بزرگ اندیشه، اخلاق وهمبستگی جهان اسلام شد.‬‬‬‬

آن فقید سعید برخاسته از خاندان اصیل حوزوی و دارای مقامات عالی علمی، فقاهت و اجتهاد بودند که خدمات ماندگاری را در عرصه تعلیم و تربیت شاگردان و تألیف و تحقیق از خود به  یادگار نهادند، چهره برجسته ای که از اوان جوانی از پیشگامان مرتبط با محافل علمی، فکری و فرهنگی جهان اسلام و فعالیت های وحدت آفرین بوده و ارتباطات گسترده ای با اندیشمندان و شخصیت های بزرگ اسلامی در بیش از نیم قرن مجاهدت و تلاش برقرار نمودند، که ثمره آن حضور تأثیرگذار و خدمات ماندگار در مجامع بین المللی و داخلی و صدها اثر ارزشمند در قالب تالیف، تحقیق، سخنرانی های علمی و مقالات می باشد.‬‬‬‬‬‬

اینجانب فقدان این طلایه دار تقریب مذاهب اسلامی و منادی همگرائی مسلمین و اصلاحگر متخلق و پارسا را به محضر مبارک امام عصر(روحی له الفداه)، مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)، مراجع و علماء حوزه های علمیه، اندیمشندان و فرهیختگان و خصوصاً بیت شریف آیت الله تسخیری(رحمة الله علیه) و دیگر ارادتمندان و شاگردان آن مرحوم تسلیت عرض نموده، صبر و اجر برای بازماندگان معظم و رحمت، غفران، علو درجات و حشر با اولیاء الله و ائمه طاهرین (سلام الله علیهم اجمعین) را برای آن متفکر بزرگ و خدوم از درگاه خداوند متعال مسألت می نمایم(عاش سعیداً و مات سعیداً).‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬

ابوذر ابراهیمی ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

إنالله و إنا إلیه راجعون

ارتحال عالم ربانی حضرت آیت‌الله شیخ محمدعلی تسخیری که عمر شریف خود را صرف دفاع از حقیقت آیین محمدی(ص) کرد، قلب همه دوستداران و علاقه‌مندان این عالم ربانی را جریحه‌دار نمود. خدمات آن مرحوم در طول عمر خود در عرصه بین‌الملل و در مراودات با حقیقت جویان جهان، هرگز فراموش نخواهد شد.

ایشان در سالیان مدیریت خویش در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مجمع تقریب مذاهب اسلامی کوشید تا چهره حقیقی اسلام عزیز را در میان نخبگان مسلمان در سراسر جهان و رهبران دینی سایر ادیان بشناساند و در سال‌های اخیر علی‌رغم کاهش توانایی جسمی، هرگز از تلاش‌های خود فروگذار نکرد.

این ضایعه مؤلمه را به رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدظله العالی)، بیت آن عالم ربانی و همه دوستداران و علاقه‌مندان ایشان تسلیت گفته و برای آن مرحوم غفران الهی و علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسألت می‌نمایم.

حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه

پیام تسلیت رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه به مناسبت ارتحال آیت‌الله تسخیری

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در پیامی ارتحال آیت‌الله محمدعلی تسخیری مشاور عالی رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور جهان اسلام را تسلیت گفت.

بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون
قال رسول الله (ص) اذا مات المومن الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شیء

خبر ارتحال روحانی گرانقدر آیت‌الله محمدعلی تسخیری مشاور عالی رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور جهان اسلام و رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی موجب تاثر و تالم خاطر این جانب شد.

این عالم ربانی و فقیه والامقام مجاهدت‌های بسیاری در زمینه ایجاد وحدت در بین مسلمین جهان و تقریب مذاهب اسلامی داشتند و در تمام مسئولیت‌های مختلف خودشان  همواره منشا آثار و برکات زیادی برای جهان اسلام و نظام جمهوری اسلامی بودند.

این جانب ارتحال این روحانی معزز و مجاهد خستگی ناپذیر عرصه وحدت اسلامی را به مقام معظم رهبری، جامعه بزرگ روحانیت و بازماندگان محترم ایشان‌ تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و رحمت واسعه طلب می‌کنم.

به گزارش فارس، آیت الله محمدعلی تسخیری، رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی صبح امروز در ۷۶ سالگی در اثر عارضه قلبی در بیمارستان خاتم الانبیاء دار فانی را وداع گفت.

انتهای پیام/

نظر شما