شناسهٔ خبر: 42071846 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روحانی درگذشت آیت‌الله تسخیری را تسلیت گفت

تهران - ایرنا - رییس جمهوری با صدور پیامی درگذشت آیت‌الله تسخیری دبیر کل پیشین مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی را تسلیت گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این پیام اظهار داشت: این روحانی وارسته از پیشگامان وحدت امت اسلامی در جهان اسلام و زبان رسای فرهنگ اهل بیت(س) بود و سالیان متمادی از عمر پربرکت خود را دلسوزانه صرف ترویج معارف دینی، تقریب مذاهب اسلامی و تعامل مستمر با فرهیختگان جهان اسلام نمود و کارنامه علمی درخشانی از خود با یادگار گذاشت.

روحانی افزود: رحلت عالم پارسا، حضرت آیت‌الله تسخیری، دبیر کل فقید مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، عضو سابق مجلس خبرگان و مشاور مقام معظم رهبری، موجب تأثر و اندوه فراوان شد.

وی در این پیام تاکید کرد: این روحانی وارسته که از پیشگامان وحدت امت اسلامی در جهان اسلام و زبان رسای فرهنگ اهل بیت(س) بود، سالیان متمادی از عمر پربرکت خود را دلسوزانه صرف ترویج معارف دینی، تقریب مذاهب اسلامی و تعامل مستمر با فرهیختگان جهان اسلام نمود و کارنامه علمی درخشانی از خود با یادگار گذاشت.

رییس جمهوری تصریح کرد: اینجانب این ضایعه را به محضر مقام معظم رهبری، حوزه‌های علمیه، شاگردان و بین مکرم ایشان تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت واسعه و همجواری با اولیاء الهی و برای عموم بازماندگان صبر و شکیبایی مسألت دارم.

آیت الله محمدعلی تسخیری رییس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام امروز (سه‌شنبه، ۲۸ مرداد) در ۷۶ سالگی در اثر عارضه قلبی درگذشت.

نظر شما