شناسهٔ خبر: 42069621 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

۴۵ درصد واحد‌های شناسایی شده خالی از سکنه است

خبرگزاری میزان- معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: بیش از ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی شناسایی شده و حدود ۴۰ تا ۴۵ درصد از این واحد‌ها خالی از سکنه است.

صاحب‌خبر -
۴۵ درصد واحد‌های شناسایی شده خالی از سکنه استخبرگزاری میزان - محمود محمودزاده در مراسم آغاز اجرایی شدن سامانه املاک و اسکان کشور گفت: اطلاعات جامع از سازمان امور مالیاتی و برخی دستگاه‌ها دریافت شده و اطلاعات بر اساس معماری آنالیز گردیده است.

وی افزود: تا به امروز بیش از ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی شناسایی شده و حدود ۴۰ تا ۴۵ درصد از این واحد‌ها خالی از سکنه است.
محمود زاده تاکید کرد: اولویت شناسایی در شهر تهران است و کلانشهر‌ها را نیز در این سامانه قرار داده‌ایم.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: از تعداد ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار مالک حقیقی و حقوقی حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار خانوار بیش از یک واحد مسکونی دارد.

وی با اشاره به ۹۱ میلیون کد ملی دارای مالکیت ملک گفت: این تعداد در مقایسه با تعداد و مردم در کشور بسیار تفاوت دارد.

به گفته محمود زاده ۷۲ هزار و ۷۰۰ واحد مربوط به افراد زیر ۱۸ سال است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: یک فرد حقیقی حدود ۶۵۰ واحد مسکونی یک فرد حقوقی هم بیش از ۲۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی به نام خود در این سامانه ثبت کرده است.

وی افزود: ویژگی‌های واحد‌ها به تفکیک شهر و استان‌ها به زودی اعلام می‌شود و طبق قول داده شده در تابستان امکان ارسال لیست خانه‌های خالی فراهم شد.

محمودزاده گفت: از امروز طی مدت ۱۰ روز به مالکین یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی پیامک ارسال می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: از امروز ۱۰۰ هزار پیامک به مالکان ارسال می‌شود و طبق بررسی‌هایی صورت گرفته در صورتیکه مالکان پیامک را دریافت کرده باشند اگر واحدشان خالی باشد کد تایید را ارسال می‌کنند و اگر واحد آن‌ها خالی نباشد باید مستنداتی ارائه دهند که واحد آن‌ها به اجاره یا به فروش رفته است.

وی افزود: فرصت ارسال مستندات تاپایان شهریور ماه است و در پایان شهریور لیست خانه‌های خالی را به سازمان امور مالیاتی تحویل خواهیم داد.

محمودزاده گفت: این یک اتفاق بسیار بزرگ است که با کمبود و محدود بودن اطلاعات انجام شد و این سامانه می‌تواند برای برنامه‌ریزی‌های مهم مورد استفاده قرار گیرد.


معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت:این سامانه تاثیر محسوسی در بازار اجاره خواهد داشت وراه اندازی سامانه املاک و مسکن به سرمایه گذاری در این بخش کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما