شناسهٔ خبر: 42057557 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان در گفت وگو با ایلنا اعلام کرد ؛

استانداردسازی ۵۰۰ مدرسه استان تا پایان سال ۹۹/ مدارس غیر استاندارد و افزایش دانش‌آموزان؛ دو چالش اصلی اداره نوسازی

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان هرمزگان گفت: طرح آجر به آجر به منظور افزایش حداکثری مشارکت مردمی در استان اجرا می شود، این طرح بیانگر این است که هر فرد می تواند حتی با پرداخت هزینه یک آجر در ساخت مدارس مشارکت کند.

صاحب‌خبر -

سید فخرالدین هاشمی در بازدید از ایلنای استان هرمزگان اظهار کرد: قبل از انقلاب اسلامی سرانه فضای آموزشی استان زیر ۲متر مربع بود، یکی از توفیقات‌ نظام جمهوری اسلامی ارتقای شاخص های فرهنگی و فضاهای آموزشی بوده است که باعث شد سرانه آموزشی در استان هرمزگان به ۵/۵۵ صدم متر مربع برسد.

وی افزود: در حوزه فضاهای آموزشی استان دو چالش وجود دارد، یک افزایش دانش آموزان و بخش دیگر مدارس غیر استاندارد است، بسیاری از مدارس از دهه ۳۰-۴۰ بوده و ۵۰ سال از عمر آنها می گذرد که باید بازسازی و استاندارد سازی شود، در سال ۹۶ تعداد مدارس غیر استاندارد ما ۸۸۲ مدرسه بوده است که توانستیم در طول سه سال  آن را به  ۶۷۲ مورد کاهش دهیم، می توان گفت در طول این مدت ۲۱۰ مدرسه استاندارد سازی شد.

هاشمی ادامه داد: هدف گذاری ما این است که تا پایان سال ۹۹این عدد را به ۵۰۰ مدرسه برسانیم هر چند این تعداد عدد بزرگی است و حتی وجود یک مدرسه غیر استاندارد برای هرمزگان زیبنده نیست اما نباید محدودیت و کمبود اعتبارات را نادیده گرفت، تمام تلاشمان را به کار می گیریم تا به یاری خداوند تا آخرین کلاس غیر استاندارد را استاندارد سازی کنیم.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان هرمزگان خاطرنشان کرد: تنها با اعتبارات بخش دولتی نمی شود ساخت و بازسازی مدارس را انجام داد، خیرین مدرسه ساز ظرفیت خوب و قابل توجهی هستند که خوشبختانه توانستیم از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: مشارکت مردم  در امر مدرسه سازی رو به رشد است به گونه ای که  در  سال  ۹۶ این مشارکت ۳۱ میلیارد تومان، سال ۹۷بالغ بر ۳۷ میلیارد، سال ۹۸ حدود ۶۳ میلیارد و در سال ۹۹به بیش از ۸۵ میلیارد تومان رسیده است، حوزه خیرین یک بازوی بسیار توانمند و پر قدرت برای ما در بحث مدرسه سازی است، پروتکلی در سازمان نوسازی مدارس کشور وجود دارد مبنی بر اینکه هر چقدر مشارکت خیرین در این امر بیشتر باشد دولت نیز افزایش اعتبار خواهد داد، خوشبختانه استان هرمزگان جز استان های تک رقمی در جذب خیرین در امر ساخت و تجهیز مدارس است.

هاشمی تصریح کرد: طرح «آجر به آجر» یکی از طرح های مهم در این راستا است، هدف از اجرای این طرح بیان این مسئله است که هر شخص می تواند حتی با پرداخت هزینه یک آجر در ساخت مدرسه سهیم باشد در واقع سعی شده تا در این طرح به عموم مردم این پیام رسانده شود که برای ساخت مدرسه نیاز به هزینه هنگفت نیست و با هر میزان وسع مالی می توان در ساخت مدارس مشارکت داشت.

 مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان هرمزگان خاطرنشان کرد: ما نیازمند همراهی رسانه ها در این امر هستیم تا شاخص فرهنگی در سطح استان رشد پیدا کند و اعتماد سازی از طرف رسانه ها ایجاد شود، برای اینکه بتوان امورات را سرعت بخشید سامانه ملی برای کمک به ساخت مدارس راه اندازی شده است که با مراجعه به این سامانه استان مورد نظر خود را انتخاب و باقی مراحل کار را انجام می دهیم.

نظر شما