شناسهٔ خبر: 42053312 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

کیکه ستین از بارسلونا اخراج شد/ رونالد کومان به عنوان جدی ترین گزینه هدایت بارسا

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- سرمربی 61 ساله اسپانیایی پس از ناکامی در فتح لالیگا و حذف فاجعه بار از لیگ قهرمانان اروپا با شکست 8-2 مقابل بایرن مونیخ، از سرمربیگری بارسلونا برکنار شد.
به گزارش آریا با اعلام وب سایت بارسلونا، همان گونه که انتظار می رفت کیکه ستین پس از شکست سنگین مقابل بایرن مونیخ، از سرمربیگری بارسلونا اخراج شد. کیکه ستین تا ژوئن 2022 با بارسلونا قرارداد داشت اما دوران حضور او به عنوان سرمربی بارسلونا فقط هفت ماه طول کشید. ستین در مجموع در 25 بازی هدایت بارسلونا را بر عهده داشت که حاصل کار او 16 برد، 4 تساوی و 5 شکست بود.
انتظار می رود تا روز چهارشنبه رونالد کومان، سرمربی تیم ملی هلند به عنوان جانشین کیکه ستین در بارسلونا معرفی شود.
بارسلونا جمعه شب به بدترین شکل ممکن برابر بایرن تحقیر شد و با شکست 8-2 از لیگ قهرمانان کنار رفت. بارسا در 4 سال گذشته همواره با ثبت شکست هایی سنگین از لیگ قهرمانان حذف شده و باخت به بایرن در واقع ته ماجرا برای بلوگرانا بود و این تیم به آخر خط رسیده است. پس از سنگین ترین شکست تاریخ بارسلونا در لیگ قهرمانان دیگر راهی برای نجات کیکه ستین نبود.
او که ژانویه گذشته جانشین ارنستو والورده شد، نتوانست به وعده های خود عمل کند و نه تنها تیم با او پیشرفتی نداشت که به بدترین شکل ممکن نیز در لیگ قهرمانان حذف شد. پس از ناکامی در لالیگا بارسلونا در لیگ قهرمانان هم 8-2 به بایرن باخت تا زلزله ای در این باشگاه اتفاق بیفتد. ستین همین هشت ماه پیش بود که جانشین ارنستو والورده شد و با وجود اینکه یک سال دیگر قرارداد داشت در نهایت امروز و پس از جلسه هیئت مدیره بارسلونا رسما از سمتش برکنار شد.
ستین در 25 بازی روی نیمکت بارسلونا نشست که حاصل کار کسب 16 پیروزی، چهار تساوی و پنج باخت بود و بارسا با او متوسط 2.08 امتیاز از هر بازی گرفت. ماموریت او فتح لالیگا، کوپا دل ری و لیگ قهرمانان بود که در همه آنها ناکام ماند. در مورد جانشینان او در بارسا حرف و حدیث زیاد است و از رونالد کومان به عنوان جدی ترین گزینه سرمربیگری بارسا نام برده می شود.
رونالد کومان، سرمربی 57 ساله تیم ملی هلند، سرمربی بارسلونا می شود. به نقل از جانلوکا دی مارتزیو، نام رونالد کومان، ژاوی و مائوریسیو پوچتینو به عنوان جانشین کیکه ستین در بارسلونا مطرح شده بود اما پس از برگزاری جلسه هیئت مدیره بارسلونا، مقرر شده رونالد کومان، گزینه محبوب جوزپ ماریا بارتومئو به عنوان سرمربی بارسلونا منصوب شود. رونالد کومان آماده است تا با ترک زودتر از موعد تیم ملی هلند، هدایت بارسلونا را برعهده گیرد. انتظار می رود کیکه ستین، امروز از هدایت بارسلونا برکنار شود.
رونالد کومان سرمربی تیم ملی هلند احتمالاً هدایت بارسلونا را برای فصل 2020/21 بر عهده خواهد گرفت. رونالد کومان برای بر عهده گرفتن هدایت بارسلونا با سران این باشگاه به توافق رسیده و جانشین کیکه ستین خواهد شد. روز گذشته جوزپ ماریا بارتومئو رییس بارسلونا در اظهارنظری جدایی کیکه ستین را از این تیم تایید کرد. موندو دپورتیوو نیز اعلام کرده که طرفین بر سر امضای قراردادی دو ساله به توافق رسیده اند.


نظر شما