شناسهٔ خبر: 42034104 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

تغییرات و حواشی آبی اناری ها پس از باخت سنگین؛

از شایعات پیرامون جدایی مسی تا ابهام در خصوص سرمربی جدید بارسلونا

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- جوزپ ماریا بارتومئو رییس بارسلونا در اظهارنظری جدایی کیکه ستین را از این تیم تایید کرد.
به گزارش آریا، بارتومئو در پی جذب مربی جدیدی برای بارسلونا است و شاید این آخرین انتخاب او برای نیمکت بلوگرانا باشد. به نقل از جانلوکا دی مارتزیو، بارسلونا در آستانه یک انقلاب قرار دارد. پس از باخت 8-2 بارسلونا مقابل بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا، کیکه ستین اولین نفری خواهد بود که از این تیم اخراج می شود. جوزپ ماریا بارتومئو در مصاحبه یکشنبه شب خود با رادیو کادنا کوپه این موضوع را تایید کرد.
این موضوع پس از ملاقات با اریک آبیدال و رامون پلانس اتخاد شده است. از چند روز پیش این مسئله پیش بینی می شد و فردا حکم اخراج کیکه ستین صادر می شود. اما به نظر می رسد وضعیت شغلی کل گروه مدیریتی تیم در خطر باشد و اسکار گرائو مدیر و اریک آبیدال مدیر فنی و بلوگرانا نیز به درب خروج باشگاه نزدیک شده اند.
رونالد کومان سرمربی تیم ملی هلند و مدافع سابق بارسلونا، اصلی ترین گزینه برای نشستن بر روی نیمکت مربیگری بارسلونا در فصل 2020/21 است. او برای بر عهده گرفتن هدایت بلوگرانا از ژاوی و مائوریسیو پوچتینو پیشی گرفته است. یک مربی دیگر نیز اخیراً به فهرست گزینه ها اضافه شده است. خاویر گارسیا پیمینتا مربی فعلی تیم بارسلونا بی نیز در فهرست مربیان مدنظر جوزپ ماریا بارتومئو قرار دارد.
رونالد کومان، سرمربی تیم ملی هلند امروز برای مذاکره با مدیران بارسلونا در ایالت کاتالونیا حضور یافته بود و منابع مختلف نزدیک به این باشگاه اطلاع دادند با شرایط فعلی، فردا او به عنوان سرمربی جدید بارسلونا معرفی خواهد شد. بعد از شکست سنگین بارسلونا با هشت گل مقابل بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان و حذف ناباورانه این تیم، دیگر جدایی کیکه ستین قطعی به نظر می رسد و اخبار حاکی از توافق بارسلونا برای همکاری با رونالد کومان برای فصل آتی است.
البته هنوز جزئیاتی در رابطه با حضور سرمربی هلند روی نیمکت بارسلونا منتشر نشده، اما ممکن است او حتی هدایت لاله های نارنجی را در رقابت های یورو در سال آینده نیز بر عهده داشته و همزمان سرمربی بارسلونا نیز باشد. رونالد کومان امروز در شهر بارسلون حضور داشت و با مدیران این باشگاه مذاکره کرد. اینگونه به نظر می رسد که توافقاتی نیر بین طرفین حاصل شده باشد و فردا نام او به عنوان سرمربی جدید بارسا معرفی شود.
نام گزینه های دیگری مانند گارسیا پیمنتا و مائوریسیو پوچتینو نیز به عنوان سرمربی های احتمالی بارسلونا مطرح شده بود، اما به نظر می رسد تصمیم در مورد کومان نهایی شده باشد. سالهاست نام این سرمربی هلندی به عنوان گزینه اول بارسلونا مطرح شده و حالا در نهایت زمان حضور او در نوکمپ فرارسیده است. رونالدو کومان یکی از بهترین بازیکنان تاریخ بارسلونا نیز محسوب می شود و اولین قهرمانی این تیم در اروپا با کاشته فوق العاده این بازیکن برابر سمپدوریا حاصل شد.
از طرفی قرارداد لیونل مسی با بارسلونا تا سال 2021 معتبر است. شایعات مختلفی مبنی بر انتقال لیونل مسی به اینتر در تابستان آینده به گوش می رسد. پس از شکست 8-2 بارسلونا مقابل بایرن مونیخ و رقم خوردن فاجعه ای تاریخی، تحولات گسترده ای در بارسلونا پیش بینی می شود. اکنون گفته می شود حتی ماندن مسی در بارسلونا قطعی نیست و این بازیکن درخواست خروج داده است. طبق ادعای مارسلو بچلر خبرنگار esporte interativo؛ لیونل مسی به دنبال ترک بارسلونا در همین تابستان است و نمی خواهد تا سال 2021 صبر کند. مسی تصمیم خود را گرفته و این موضوع را به اطلاع سران بارسلونا رسانده است. ستاره آرژانتینی از وضعیت باشگاه خسته شده و با وجود جوزپ ماریا بارتومئو، امیدی به متحول شدن بارسلونا ندارد. مارسلو بچلر، همان خبرنگاری است که برای اولین بار به موضوع انتقال نیمار به پاری سن ژرمن پرداخت و از آن زمان، منبع معتبری در رابطه با نقل و انتقالات بارسلونا محسوب می شود.
لیونل مسی در دیدار مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بین دو تیم بارسلونا و بایرن مونیخ که با شکست 8-2 کاتالان ها خاتمه یافت یکی از بدترین تجربیات فوتبال خود را پشت سر گذاشت. همین شکست تحقیر آمیز مقابل بایرن مونیخ باعث شده که زمزمه های انقلاب بزرگ در بارسلونا شکل بگیرد و حالا مهمترین اتفاق به بحث جدایی فوق ستاره آرژانتینی این تیم یعنی لیونل مسی مربوط می شود. ادعایی که توسط یک خبرنگار مطرح شده و البته چند نشریه معتبر نیز آن را تکذیب کردند. در واقع به نظر می رسد بیشتر لیونل مسی خواستار انجام برخی تغییرات در شرایط مدیریتی و رختکن بارسلوناست و این شایعات نیز به نوعی اهرم فشار برای عوض شدن شرایط برای فصل بعد است. البته حتی همین شایعات نیز نگرانی فراوانی برای هواداران بارسلونا به همراه دارد.
طی روزهای گذشته گفته شد که مسی برای تمدید قراردادش با بارسلونا خواهان ایجاد تغییرات گسترده در ابعاد مدیریتی این تیم شده است؛ حالا اما ادعای دیگری مطرح شده و Esporte Interativo و البته خبرنگار معروف برزیلی یعنی مارسلو بچلر ادعای دیگری را مطرح کرده‌اند. بر اساس ادعای مارسلو بچلر لیونل مسی خواهان خروج فوری از باشگاه بارسلونا شده و درخواست خود را به سران این تیم انتقال داده است؛ خبری که در صورت قطعی شدن دنیای فوتبال را تحت تاثیر قرار خواهد داد. جالب اینکه مارسلو بچلر همان خبرنگاری است که برای اولین بار مدعی شد نیمار به دنبال ترک بارسلونا است و با پاری سن ژرمن به توافق رسیده است؛ چندی بعد از ادعای این خبرنگار برزیلی این موضوع به واقعیت تبدیل شد و نیمار با قراردادی به ارزش 222 میلیون یورو راهی تیم فرانسوی شد.
فوق ستاره آرژانتینی و اسطوره باشگاه بارسلونا تا ژوئن سال 2021 با این تیم قرارداد دارد و گفته می شود در صورت جدایی او از بلوگرانا، منچسترسیتی یا اینتر محتمل ترین مقصد برای آینده این بازیکن خواهد بود. با وجود تمام این شایعات اما خیلی بعید به نظر می رسد که باشگاه بارسلونا به این راحتی ها حاضر شود بهترین بازیکن تاریخ خود را به فروش برساند؛ با این حال در صورت رخ دادن چنین اتفاقی، فاجعه دوران مدیریتی جوزپ بارتومئو به بدترین شکل ممکن تکمیل خواهد شد.

نظر شما