شناسهٔ خبر: 42034801 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

استاندار همدان:

از اقدامات ارزشمند و خداپسندانه، خدمت به خانواده‌هاي شهدا و ايثارگران است

سيدسعيد شاهرخي، استاندار همدان، در جلسه امضاي تفاهم نامه استانداري و سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران کشور که پيرامون ساخت 2200 واحد مسکوني و تعهد ايجاد 2000 شغل ويژه خانواده شهدا و ايثارگران استان همدان به امضا رسيد، گفت: يکي از اقدامات ارزشمند و خداپسندانه را خدمت به خانواده‌هاي شهدا و ايثارگران برشمرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، aاهرخي بابيان اينکه مجلس شوراي اسلامي، همدان را به عنوان پايتخت تاريخ و تمدن ايران‌زمين معرفي کرده است، افزود: در دوران شکل‌گيري و پيروزي انقلاب اسلامي، مردم استان همدان صفحات زريني را در تاريخ انقلاب از خود به يادگار گذاشتند.
وي ادامه داد: امسال در زمينه تحقق جهش توليد 64 پروژه در استان همدان با اعتبار 10 هزار ميليارد تومان در دست اقدام است. شاهرخي گفت: طبق تفاهم‌نامه صورت گرفته در زمينه تأمين زمين و تسريع در ارائه تسهيلات به خانواده شهدا و ايثارگران، از هيچ کمکي دريغ نخواهيم کرد و حامي و پشتيبان برنامه‌هاي نوين بنياد شهيد و امور ايثارگران هستيم.
استاندار همدان نيز گفت: در حوزه اشتغال تعهد مي‌کنيم براي 2 هزار تن از اعضاي خانواده شهدا و ايثارگران استان، اشتغال ايجاد کنيم.
سيد سعيد شاهرخي افزود: يک هزار و 350 نفر از اين افراد در قالب طرح‌هاي خود اشتغالي به کار گماشته خواهند شد که زمينه صدور مجوز و تخصيص تسهيلات از منابع داده مي شود.
وي گفت: همچنين 150 نفر از سهميه 25 درصدي استخدامي کارکنان دولت نيز جذب خواهند شد.
استاندار همدان تاکيد کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعي استان نيز 500 نفر از اين افراد را در بخش‌هاي خصوصي و واحدهاي توليدي به کارگيرد.
معاون رييس جمهوري و رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران به همدان سفر کرد و در بدو ورود با حضور در گلزار شهداي اين شهر به مقام شامخ شهيدان اداي احترام کرد. وي با نماينده ولي فقيه در همدان ديدار و در ادامه اين سفر يک روزه با تعدادي از خانواده‌هاي شهدا و ايثارگران نيز ملاقات کرد.

 اوحدي، گفت: رويکرد مديريتي و انسجام و وحدت در بين تمام بخش‌ها، ما را به اهداف نزديک‌تر خواهد کرد.

وي با بيان اينکه در طول 17 سال گذشته کمتر از 30 هزار مسکن براي خانواده شهدا و ايثارگران در کشور احداث شده بود، گفت: طي هفت سال گذشته 17 هزار واحد مسکوني براي جامعه ايثارگري کشور احداث شده است.

اوحدي امضاي تفاهم‌نامه‌هاي تهيه مسکن و اشتغال ايثارگران در استان‌هاي مختلف را بستري براي ايجاد فرصت‌هاي بالاتر و بهتر در زمينه خدمات‌رساني به ايثارگران دانست و گفت: در حوزه فرهنگ ديگر دنبال برنامه‌هاي کليشه‌اي و سنتي نيستيم، بلکه اين حوزه نيازمند برنامه‌هاي خلاقانه و به‌روز است.

رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران کشور با تاکيد بر اينکه فعاليت‌هاي فرهنگي به خصوص ترويج فرهنگ شهادت و ايثارگري از اهميت ويژه‌اي برخوردار است، افزود: جامعه پزشکي با جانفشاني‌هاي خود، ايثارگري کردند.

وي با تاکيد بر توجه رهبر معظم انقلاب که مدافعان سلامت اگر به علت بيماري کرونا جان خود را از دست بدهند، در حکم شهيد هستند، گفت: خانواده اين افراد نيز از مزاياي ديگر شهدا برخوردار هستند.

اوحدي اضافه کرد: پزشکان و فعالان عرصه سلامت با تأسي به فرهنگ ايثار و شهادت در عرصه خدمت حضور دارند.

رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران در ادامه با بيان اينکه هفته گذشته دولت مصوبه خوبي را رقم زد تا مطالبات جامعه ايثارگري 100 درصد پرداخت شود، افزود: وقتي صحبت از جامعه ايثارگري مي‌شود ديني است که گردن همه ما خواهد بود، اين دين وقتي ادا مي‌شود قطره‌اي است در مقابل عظمت روحي و عزت نفسي که جامعه ايثارگري دارند.

وي گفت: در طول اين مدت نيز سازمان برنامه و بودجه هماهنگي بسيار خوبي داشته و با هماهنگي‌هاي موجود شايد بنياد شهيد اولين دستگاهي بود که در کشور پاداش بازنشستگي خانواده شهدا را تا سال 98 تسويه کرد.

اوحدي اظهار کرد: خوشبختانه اين مورد اتفاق بسيار خوبي بود اگرچه متأسفانه اين پاداش با تأخير انجام شد و از سال 95 تا 98 پرداخت نشده بود.

وي با اشاره به اينکه از سال 91 مطالبات ماده 38 قانون جامع خدمات رسيدگي به امور ايثارگران باقي مانده بود و بايد انجام مي‌شد، افزود: اين مطالبات نيز پرداخت شد.

رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران عزت، شرف، استقلال و ارزشمندي جامعه را مرهون جامعه ايثارگران دانست و گفت: مقام معظم رهبري تاکيد دارند اگر به دنبال عزت و سربلندي اين ملت هستيم بايد فرهنگ ايثار و شهادت را ترويج دهيم.

گالری تصاویر

برچسب‌ها:

نظر شما