شناسهٔ خبر: 42031130 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نتانیاهو: سفر به عمان تنها دیدارم با رهبران منطقه نبود

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن ابراز شادمانی مجدد از برقراری روابط با امارات تاکید کرد که با دیگر رهبران عربی نیز دیدار و رایزنی داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با شبکه فاکس از توافق این رژیم با امارات متحده عربی ابراز خوشحالی کرد.
وی افزود: اگر نیروهای ما به هم بپیوندند کارهای خارق العاده و بدون محدودیتی می‌توانیم انجام بدهیم.
نتانیاهو افزود: همه چیزی که درباره روابط با کشورهای عربی می‌توانم بگویم این است که با رهبران عربی درحال رایزنی هستم و سفر به عمان تنها دیدار من با رهبران منطقه نبود.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی به کشورخاصی اشاره نکرد اما تاکید کرد که روابط تل آویو با دیگر کشورها نیز می‌تواند بهبود یابد.
وی مدعی شد، توافق با امارات برای صلح و امنیت منطقه خوب است، برای آینده ما به عنوان اقتصادهای پیشرفته و دو حکومت میانه رو که با ایران و تروریسم مخالف هستند خوب است.

 نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از این نیز در سخنانی درباره توافق با امارات گفت که این توافق، اولین موافقت‌نامه صلح میان این رژیم و یک کشور عربی طی 26 سال گذشته است.

وی در ادامه سخنانش گفت: «توافق با امارات بر اساس صلح در برابر صلح بوده و این توافق به نفع روند صلح بوده و باعث تقویت صلح واقعی با فلسطینیان خواهد شد.»

واشنگتن، ابوظبی و تل‌آویو در بیانیه‌ای مشترک روز پنجشنبه (۲۳ مرداد/ ۱۳ آگوست) اعلام کردند به توافقی برای عادی‌سازی روابط میان امارات و اسرائیل دست پیدا کرده‌اند.

این اقدام امارات با محکومیت بسیاری از کشورهای اسلامی و گروه‌های مقاومت فلسطینی همراه شد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه مصاحبه با فاکس نیوز تاکید کرد، کشورهایی که زمانی ما را دشمن میدانستند اکنون میتوانند ما را به عنوان یک متحد حتمی ببینند.

وی مدعی شد، من فکر می‌کنم که کشورهای عربی به این نتیجه رسیده‌اند که نمی‌توانند گروگان فلسطینیها باقی بمانند و منافع خودشان را در صلح و مبادلات تکنولوژیک و علمی با اسرائیل می‌بینند. 

انتهای پیام/م

نظر شما