شناسهٔ خبر: 42020026 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

استاندار زنجان مطرح کرد

انتقاد از صادرات فرش زنجان به نام استان ها دیگر

زنجان- استاندار زنجان با بیان اینکه زنجان هزار و ۵۵۰ قالی باف دائمی و نیمه‌دائمی دارد، گفت: این استان در صادرات فرش نامی ندارد و به نام استان های دیگر صادر می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بازار، فتح‌الله حقیقی ظهر یکشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در محل استانداری زنجان با بیان اینکه برگزاری جلسات در استانداری باید خروجی داشته باشد،گفت: باید آمارهای ارائه شده با هم تناقض نداشته باشند.

وی  بر لزوم ارائه آمار یکسان در خصوص اشتغال و بیکاری در استان تاکید کرد و یادآور شد: تهیه بانک آمار و اطلاعات، هزینه نیست و سرمایه‌گذاری می باشد.

استاندار زنجان با بیان اینکه شاخص‌ها نباید با یکدیگر متفاوت بوده و آمارها باید یکسان باشد، گفت: ارائه آمار نادرست بسیار مشکل سازاست.

حقیقی با بیان اینکه در سال جهش تولید ۲۷ پروژه مصوب شده است، ابراز داشت: باید اجرای پروژه های جهش تولید نظارت، کنترل و اقدام شود.

وی  به پنجره واحد سرمایه‌گذاری در استان اشاره کرد و افزود: پنجره واحد به عنوان نمونه در زنجان ایجاد شده و الگوی کشور است و این برای استان بسیار اهمیت دارد.

استاندار زنجان با بیان اینکه ایجاد صنایع تبدیلی و جلوگیری از خام‌فروشی، موضوع مهم در کیفی‌سازی و ارتقای بهره‌وری است، افزود: در این خصوص دستگاههای اجرایی مربوطه برنامه ریزی لازم را بکنند.

حقیقی تاکید کرد: این استان در بخش کشاورزی اشتغال ۳۳ درصدی دارد و خوشبختانه اشتغال این بخش نسبت به سطح کشور خوب است و این نشان می دهد اقدامات خوبی در بخش کشاورزی استان انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه این استان هزار و ۵۵۰  قالی باف دائمی و نیمه‌دائمی دارد، گفت: این استان در صادرات فرش نامی ندارد و به نام استان های دیگر صادر می شود.

استاندار زنجان، بر لزوم ایجاد بانک جامع آمار و GIS  تاکید کرد و گفت: باید نقشه راه سرمایه گذاری  تهیه شده برای استان قابلیت عملیاتی شدن را داشته باشد.

نظر شما