شناسهٔ خبر: 42013755 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نگرانی «اتحادیه رسانه‌ای قزاقستان» از خشونت علیه خبرنگاران در بلاروس

اتحادیه رسانه‌ای قزاقستان در نامه‌ای از مقامات بلاروس خواست تا از حقوق روزنامه‌نگاران محافظت کرده از آزار و اذیت آنها دست بردارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، انجمن عمومی «اتحادیه رسانه‌ای قزاقستان» در نامه‌ای به سفارت بلاروس از مقامات این کشور خواست از حقوق روزنامه‌نگاران محافظت کنند.

در نامه انجمن عمومی «اتحادیه رسانه‌ای قزاقستان» از خشونت علیه روزنامه‌نگاران در بلاروس به شدت ابراز نگرانی کرده است.

در این نامه آمده است: بنابر اطلاعات ما، از 9 آگوست در بلاروس 68 روزنامه‌نگار بازداشت شده است، 30 مورد خشونت علیه روزنامه‌نگاران به ثبت رسیده است، 5 تن در بازداشتگاه قرار داشتند و 22 نفر دیگر تاکنون در بازداشت به سر می‌برند.

این واقعیت باعث ناراحتی‌مان شده و آن را محکوم می‌کنیم. ما با همکارانی که وظیفه حرفه‌ای خود را انجام می‌دهند و زندگی خود را در معرض خطر قرار می‌دهند، عمیقا همدل هستیم.

انجمن مذکور در ادامه هر گونه خشونت علیه روزنامه‌نگاران را غیر قابل‌قبول عنوان و اظهار داشت: روزنامه‌نگاران وظیفه خود را انجام می‌دهند و از حوادثی صحبت می‌کنند که چشم تمام جهان به آن دوخته است و نباید آنها را در این زمینه مختل کرد.

احتساب روزنامه‌نگاران به عنوان شرکت‌کنندگان اعتراضات و راهپیمایی‌های که از سوی دولت بلاروس غیرقانونی عنوان می‌شوند، غیر قابل‌قبول است.

در این راستا، اتحادیه رسانه‌ای قزاقستان از مقامات بلاروس خواست تا از حقوق روزنامه‌نگاران محافظت و از آزار و اذیت آنها به خاطر فعالیت‌های حرفه ایشان دست بردارند و کلیه روزنامه‌نگاران بازداشت شده را آزاد کنند و تحقیقات قضایی در مورد حملات و فشارهای شدید علیه روزنامه‌نگاران انجام دهند.

اعتراضات گسترده در بلاروس بلافاصله بعد از اعلام نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری در این کشور شروع شد.

انتهای پیام/ح

نظر شما