شناسهٔ خبر: 42007619 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خیانت امارات به فلسطین همچنان زیر تیغ تیز انتقاد کشورهای اسلامی

تهران-ایرنا-اعلام عادی‌سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی و خیانت ابوظبی به آرمان ملت فلسطین همچنان با مخالفت و محکومیت شخصیت‌ها، گروهای فلسطینی و دیگر کشورهای اسلامی همراه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در همین راستا، در ادامه محکومیت این خیانت بزرگ، جنبش نهضت تونس عادی‌سازی روابط ابوظبی و رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

برپایه این گزارش از این اقدام به عملی تحریک‌آمیز علیه فلسطینیان و سراسر امت اسلامی و عربی و ملت‌های حامی فلسطین یاد شده است.

راشد الغنوشی رهبر این جنبش در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این توافق، آن را تعدی آشکار به حقوق ملت فلسطین و خروج از اجماع عربی و اسلامی و حمایت از استعمارگری و اشغالگری رژیم صهیونیستی دانست.

این جنبش بر حمایت قاطع خود از ملت فلسطین و حقوق مشروع آن تاکید کرد.

جنبش نهضت تونس از دستگاه دیپلماسی این کشور خواست موضعی قاطع در قبال این اقدام خطرناک امارات اتخاذ کند و حمایت‌های بیشتری از موضع فلسطینیان در محافل عربی و بین‌المللی و در مسیر مقابله با تمامی توطئه‌ها علیه حقوق فلسطینیان به عمل آورد.

این جنبش بر آمادگی خود جهت همکاری با تمامی احزاب و نهادها جهت مقابله با این اقدام امارات تاکید کرد.

گروه اسلامی "عدل و احسان" کشور مغرب

گروه اسلامی «عدل و احسان» مغرب نیز شنبه شب توافق سازش امارات و رژیم صهیونیستی را خیانت به آرمان ملت فلسطین دانست.

این گروه با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که هر توافقی با صهیونیست‌ها مکر و نیرنگ و خیانت در حق مسأله فلسطین است.

«عدل و احسان مسأله فلسطین را مسأله نخست این گروه و مهم‌ترین و سرنوشت‌سازترین موضوع امت اسلامی برمی‌شمرد و اعلام کرد: توافق ابوظبی-تل‌اویو تلاشی مستمر برای افزایش بیشتر محاصره مردم فلسطین و تعدی بیشتر علیه آن و وادار کردن شهروندان فلسطینی به فداکردن حقوق مشروعشان است.

این گروه از این توافق به عنوان ائتلافی با دشمنان امت اسلامی، دشمنان ملت فلسطین و علیه حقوق تاریخی و مشروع فلسطینی‌ها در آزادسازی سرزمین خود و بازگشت به آن تعبیر کرده است.

گروه «عدل و احسان» یکی از گروه‌های اسلامی در کشور مغرب است که توسط «عبدالسلام یاسین» پایه گذاری شد. پس از فوت یاسین در سال  ۲۰۱۲، «محمد العبادی» دبیرکلی این گروه را برعهده گرفت.

«خلیل الحیه»، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین

این عضو دفتر سیاسی حماس شنبه شب اعلام کرد که توافق امارات و رژیم حکایت از حمایت ابوظبی از «دشمن» دارد و به مانند یک خنجری از پشت به مردم فلسطین است.

وی ضمن محکوم کردن این خیانت امارات، افزود: این توافق از سوی هر کشور یا فرد دیگری صورت می‌گفت، «هدیه» به «اشغالگران» است تا موجودیت خود را تحکیم بخشند و به اقدامات اشغالگرانه‌شان ادامه دهند.

**واکنش پدر معنوی مسیحیان فلسطین به توافق عادی‌سازی

پاپ مانوئل مسلم پدر معنوی مسیحیان فلسطین نیز در واکنش به توافق عادی‌سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی اعلام کرد: قدس هرگز سرخود را خم نخواهد کرد و ملت فلسطین هرگز تسلیم نخواهند شد.

ادامه اعتراض مردم فلسطین در شمال نوار غزه علیه توافق امارات و رژیم صهیونیستی

به گزارش پایگاه خبری «فلسطین آنلاین»، شماری از ساکنان اردوگاه «جبالیا» شامگاه شنبه با در دست داشتن دست‌نوشته‌هایی در محکومیت «عادی‌سازی روابط» با رژیم صهیونیستی و تصاویری از ترامپ، رییس جمهوری ایالات متحده، به توافق امارات و اسرائیل اعتراض کردند.

معترضان فلسطینی ضمن محکوم کردن این توافق، تصاویر ترامپ، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «محمد بن زاید»، ولیعهد ابوظبی را آتش زدند.

همبستگی یمن با مردم فلسطین و محکومیت توافق ابوظبی-تل‌آویو

خبرگزاری شهاب فلسطین شامگاه شنبه گزراش داد که "انجمن الاقصی" در استان "مأرب" واقع در شمال شرق یمن با برپایی نمایشگاه همستگی، هرگونه عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی را مردود دانسته و این اقدام را محکوم کردند.

سفیر فلسطین برای همیشه خاک امارات را ترک کرد

"جبریل الرجوب" دبیر کمیته مرکزی جنبش فتح شنبه شب گفت که "عصام مصالحه" سفیر تشکیلات خودگردان در امارات، خاک این کشور را ترک کرده است و هرگز دیگر به آن باز نخواهد گشت.

وزارت امورخارجه تشکیلات خودگردان فلسطین پنجشنبه شب و پس از اعلام عادی‌سازی روابط امارات و اسرائیل، سفیر فلسطین را به صورت فوری از امارات فراخوانده بود.

آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی پنجشنبه ۲۳ مرداد با انتشار بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند؛ ابوظبی و تل‌آویو رسماً روابط خود را عادی می‌کنند.

مقام‌های اماراتی مدعی شده‌اند، این پیمان صلح برای جلوگیری از طرح الحاق کرانه باختری به دیگر سرزمین‌های اشغالی توسط اسرائیل صورت گرفته است، اما «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی لغو این طرح را رد کرده و تنها گفته که این طرح به تأخیر افتاده است.

نتانیاهو با بیان اینکه طرح «گسترش حاکمیت اسرائیل بر بخش‌هایی از کرانه باختری» هنوز مطرح است، اعلام کرد: اسرائیل این طرح را به تأخیر انداخته و آن را لغو نکرده است.

خیانت امارات برای علنی شدن روابط با رژیم صهیونیستی پیش از این نیز محکومیت بسیاری از کشورهای اسلامی و گروه‌های مقاومت فلسطینی و غیر فلسطینی را به دنبال داشته است.

نظر شما