شناسهٔ خبر: 42004158 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آمریکا بازهم برای کمک به لبنان شرط تعیین کرد

تهران-ایرنا- دیوید هیل معاون سیاسی وزیر امور خارجه آمریکا روز شنبه در سخنانی مداخله‌جویانه، حمایت مالی مداوم به لبنان را مشروط به تعهد مقامات لبنانی به تغییر واقعی اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از المیادین هیل گفت: زمانی که ببنیم که مقام‌های لبنانی به تغییرات واقعی متعهد هستند، واشنگتن و متحدان آن به حمایت مالی مداوم به لبنان پاسخ خواهند داد.

معاون سیاسی مایک پمپئو همچنین پیشتر در اظهاراتی مداخله‌جویانه اعلام کرده بود: آمریکا خواهان اطمینان از انجام تحقیقات فراگیر و شفاف و مورد اعتماد درخصوص انفجار اسکله بیروت است.

هیل بار دیگر اعلام کرد که تیمی از دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (FBI) اواخر هفته جاری برای مشارکت در تحقیقات به بیروت می‌رسد و این مسئله به خاطر آن است که آمریکا اطمینان پیدا کند که لبنانی‌ها پاسخ‌های روشن و شفافی در این باره دریافت کنند.

معاون وزیر امورخارجه آمریکا چهارشنبه گذشته و در جریان سفری رسمی وارد بیروت شد و در جریان این سفر با مسئولان و مقامات لبنانی از جمله میشل عون رئیس‌جمهوری دیدار و گفت‌وگو کرد.

در انفجار مهیب اسکله بیروت که ۴ اوت (۱۴ مرداد) روی داد، تاکنون ۱۷۷ کشته و بیش از هفت هزار زخمی بر جا گذاشته و ده‌ها نفر نیز مفقود شده‌اند.

به گفته "میشل عون" رییس جمهوری لبنان، انفجار اسکله بیروت، حدود ۱۵ میلیارد دلار به لبنان خسارت زده است.

نظر شما