شناسهٔ خبر: 41983565 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان:

طرح شمیم حسینی در استان سمنان اجرا می شود

حجت الاسلام تدینی از اجرای طرح «شمیم حسینی» در ۵۰ بقعه استان سمنان خبردادوگفت: این طرح با هدف کمک به مناطق فقیر نشین، حاشیه شهر و.. به منظور تعظیم شعائر حسینی اجرا می شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام «اسماعیل تدینی » در گفتگوباخبرنگار خبرگزاری شبستان در سمنان با بیان اینکه به برگزاری مراسم های عزاداری به صورت مجازی به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت: در این طرح  روحانیان مستقر و مسئولان هیات‌های مذهبی برای تبیین طرح«شمیم حسینی» و همچنین  برای روضه خوانی و مداحی  در  فضای مجازی  فعالیت می کنند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با تأکید براینکه اجرای نیات موقوفات مرتبط با محرم متناسب با شرایط فعلی کشور رویکرد اصلی طرح«شمیم حسینی» است ادامه داد: این طرح برای اجرای نیات مرتبط با اطعام، تعزیه‌داری و روضه‌خوانی در ماه محرم برگزار می‌شود.

 

وی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص ضرورت توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا اشاره واظهارکرد: شمیم حسینی از رویکرد نمایشگاهی به رویکرد تهیه و توزیع بسته‌های غذایی، در بین عزاداران تغییر کارکرد داده و هدف آن نیز کمک به مناطق فقیر نشین، حاشیه شهر و.. به منظور تعظیم شعائر حسینی است.

 

حجت الاسلام تدینی ترویج فرهنگ وقف و اجرای نیات واقفان استان سمنان را از دیگر اهداف طرح«شمیم حسینی» عنوان کردو افزود: ترویج روحیه مواسات و همدلی و کمک مومنأنه به اقشار کم برخوردار از دیگر محورهای طرح است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از وجود  ۷۶۹ موقوفه در سه سرفصل مربوط به طرح«شمیم حسینی» در این استان خبردادوبیان کرد: در ایام ماه محرم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نسبت به اجرای نیات آنها اقدام می‌شود همچنین با توجه به شیوع ویروس کرونا و ایجاد محدودیت در برگزاری مراسم تمامی عوائد موقوفات مرتبط با محرم به صورت تهیه سبد غذایی و پخت غذای گرم برای نیازمندان خواهد بود.

 

وی تصریح کرد: در سال جاری برنامه‌های ایام محرم و صفر به دلیل شیوع ویروس کرونا با محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های خاص و ویژه‌ای همراه است.

 

حجت الاسلام تدینی برپایی مراسم آیین‌های عزاداری در استان سمنان در ماه محرم و صفر در اماکن سرپوشیده اعم از مساجد، تکایا، حسینیه‌ها، امامزادگان و بقاع متبرکه و دیگر اماکن سرپوشیده را ممنوع دانست وافزود: مقام معظم رهبری در سخنرانی خود بر ضرورت توجه به پروتکل‌های ابلاغی ستاد مقابله با ویروس کرونا تاکید کردند و از همین‌رو اوقاف و امور خیریه سمنان تابع تصمیمات ستاد استانی مقابله با کرونا است.

پایان پیام/276

نظر شما