شناسهٔ خبر: 41975943 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

ظریف در لبنان؛

استفاده سیاسی از شرایط لبنان انسانی نیست

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با ابراز همدردی و همبستگی با مردم لبنان در حادثه انفجار بندر بیروت گفت: استفاده از شرایط مردم لبنان برای اهداف سیاسی انسانی نیست.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
  "محمد جواد ظریف" که امروز(جمعه) به لبنان سفر کرده است، پس از بازدید از ساختمان وزارت خارجه لبنان که توسط تعدادی آشوبگر در روز‌های گذشته تخریب شده بود، در نشست خبری گفت: ما همدردی و همبستگی خود را با مردم لبنان در این شرایط بسیار نگران کننده و این حادثه بسیار غم بار اعلام می‌کنیم.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در این شرایط مردم و حکومت لبنان باید برای آینده و پیشبرد امور خود تصمیم بگیرند، اظهار داشت: دیگران نباید در این شرایط اضطراری کمک‌های خود را مشروط به هر تحولی در لبنان کنند. زیرا به نظر ما انسانی نیست که از شرایط مردم برای اهداف سیاسی استفاده شود.

ظریف در محل ساختمان وزارت خارجه لبنان ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در کنار حکومت و مردم لبنان خواهد بود و ما به هر تصمیمی که دولت و ملت لبنان انتخاب کنند، کمک می‌کنیم.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی درباره علنی شدن ِ توافق روز گذشته بین رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی نیز گفت: این توافق دردناک و به مثابه خنجری از پشت بر لبنان و دیگر کشور‌های منطقه است.

در این نشست خبری که "شربل وهبه وزیر خارجه دولت پیشبرد امور لبنان نیز ظریف را همراهی می‌کرد، وی با ابراز تسلیت و همدردی با خانواده جانباختگان حادثه تلخ انفجار در بندر بیروت و همچنین درخواست سلامتی برای مجروحین، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده کمک برای به بازسازی خرابی‌های ناشی از انفجار در بندر بیروت در حوزه‌های مختلف و با توجه به توانمندی طرف‌های ایرانی در حوزه‌های مربوط به تامین برق، ساخت و ساز، دارو و درمان است.
شربل وهبه نیز در این دیدار از اعلام همبستگی و همدردی جمهوری اسلامی ایران با مردم و دولت لبنان در لحظات اولیه پس از انفجار قدردانی کرد و در خصوص نیاز‌های فوری لبنان در شرایط حاضر با ظریف به تبادل نظر پرداخت.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران با تبریک سالگرد پیروزی لبنان و حزب الله در جنگ ۳۳ روزه مقابل رژیم صهیونیستی، خاطرنشان کرد: امروز سالگرد پیروزی مردم لبنان بر دشمن صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه است و مطمئن هستم همانطور که لبنان مقابل تجاوزات دشمن صهیونیستی پیروز شد، در این حادثه نیز پیروز خواهد شد.
 
قرار است ظریف با "حسان دیاب" نخست وزیر دولت پیشبرد امور، "نبیه بری" رئیس مجلس و "میشل عون" رئیس جمهور لبنان دیدار کند. وزیر خارجه کشورمان در این دیدار‌ها درباره چگونگی کمک رسانی بهتر به آسیب دیدگان فاجعه انفجار مهیب بندر بیروت با مقام‌های لبنان رایزنی خواهد کرد.
محمد جواد ظریف شب گذشته وارد بیروت شد.
<div id="video-display-embed-code_306912" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/799366/306912?width=400&height=300"></script></div>

برچسب‌ها:

نظر شما