شناسهٔ خبر: 41974491 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۴ مرداد و مهمترین خبرهای کرونایی استان‌ها

استان‌ها - ایرنا - با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا مسئولان بهداشتی برای حفظ سلامت مردم ، در تدارک برپایی جلسات با هیات های عزاداری و تکایا هستند تا بتوان هم عزاداری‌ها را به نحو مطلوب رعایت و هم جلوی اوج گیری مجدد بیماری کرونا را گرفت.

صاحب‌خبر -

ویروس کرونا از ۱۲ دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شیوع یافت و در مدت زمان کوتاهی جهان را درنوردید و اکنون ابتلا جهانیان از مرز ۲۰ میلیون گذشته و محققان هر روز با نشانه‌های جدیدی از این ویروس مواجه می‌شوند.

سیما لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:استان‌های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

یوسف پریدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: کاهش آمار بیماران کرونایی بستری در استان خوزستان به علت رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم در پی  اعتماد به هشدارها بود و ماحصل آن کاهش بیماران بستری بود. 

وی افزود: اما این کاهش حدود یک سوم پیک است یعنی اگر قبلا روزانه  ۳۰ بیمار در بیمارستان های تحت پوشش علوم پزشکی دزفول بستری می شدند الان متوسط بستری به ۱۰ تا ۱۲  بیمار رسیده و همچنان چگالی تست ما بالای ۳۰ درصد است و از هر ۱۰۰ بیماری که تست می شوند ۳۰ نفر مثبت می شوند. 

همچنین دکتر حسین کریم رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد که ۵۸ جدید کووید- ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته تاکنون در بیمارستان های استان بستری شدند. اکنون ۴۸۹ بیمار قطعی و مشکوک کرونا در بیمارستان های البرز لستری هستند که  حال ۱۰۵ نفر آنان وخیم است.

امیر محسنی مدیر عامل سازمان ورزش شهرداری تهران اعلام کرد که پیرو دستور شهردار و تاکید معاونت اجتماعی، این نهاد آمادگی دارد که مجموعه های ورزشی غیر آبی خود را برای میزبانی عزاداران محرم قرار دهد.

هم اکنون به دلیل شیوع ویروس کرونا، بخشی از مجموعه های این سازمان غیرفعال است که با توجه به ابلاغ ستاد مقابله با ویروس کرونا، می توان بخشی از برنامه های ایام سوگواری ماه محرم را در فضاهای ورزشی برگزار کرد.

با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا و برای حفظ سلامت مردم و جلوگیری از ابتلای به این بیماری، رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در ایام محرم ضروری است

امسال اما در نتیجه شیوع بیماری کووید- ۱۹ بسیاری از این آیین‌ها که مستلزم حضور و تجمع مردم است، بنابر تاکید مسوولان و دست‌اندرکاران هیات‌های مذهبی، با توجه به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا امکان برگزاری نخواهد داشت و برخی آیین‌ها نیز می‌بایست با حضور غیرمتمرکز و ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود که به طور مسلم، حال و هوای دیگری به مراسم خواهد داد.

بر اساس آمار ظهر روز جمعه سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۳۳۸ هزار و ۸۲۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۶۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۹ هزار و ۳۳۱ نفر رسیده است.

به گفته سیما سادات لاری، از دیروز تا امروز ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۵۰۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۱۷۳ نفر از آنها بستری شدند.

وی اظهار کرد: استان‌های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

با این حال خبرنگاران مراکز استانی و دفاتر ایرنا در ۲۴ ساعته گذشته تلاش کردند تا تازه ترین اخبار و گزارش ها با محوریت کرونا را به اطلاع عموم برسانند و هشدارهای لازم در خصوص رعایت موازین و پروتکل های بهداشتی بدهند.

آمار مبتلایان به کرونا در سلسله نگران کننده است

تست کرونای ۱۲ هزار نفر در شمال خوزستان مثبت شد

۵۸ بیمار جدید کووید۱۹ در البرز بستری شدند

خیران سلامت پنج دستگاه تجهیزات پزشکی به بیمارستان ولایت دامغان اهدا کردند

رسانه‌های سیستان و بلوچستان اقدامات خوبی در زمینه مقابله با کرونا انجام دادند

مجتمع فولاد خراسان بیش از ‌هزار تُن اکسیژن مورد نیاز بیماران کرونایی را تامین کرد

مراجعان مشکوک به کرونای مددسراها در تهران به بیمارستان منتقل می‌شوند

گزارش های کرونایی استان ها

آموزش سال تحصیلی جدید، دغدغه والدین اصفهانی

تجلی شور حسینی در شمال اصفهان با التزام عزاداران به مسائل بهداشتی

نظر شما