شناسهٔ خبر: 41966691 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مقام صهیونیستی: این ترامپ بود که از اسرائیل خواستار تعلیق طرح الحاق شد

تهران- ایرنا- یک مقام بلندپایه رژیم صهیونیستی در واکنش به توافق امارات متحده عربی و این رژیم و ادعای طرف اماراتی در خصوص توقف طرح الحاق کرانه باختری، گفت: دولت "دونالد ترامپ" از رژیم صهیونیستی خواسته است تا اعلام طرح الحاق را به تعویق بیاندازد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه المیادین، یک مقام بلندپایه رژیم صهیونیستی که نامش ذکر نشده، به روزنامه یدیعوت آحارونوت گفت: حاکمیت [بر اراضی فلسطینی] در دستور کار قرار دارد و دولت ترامپ از طرف اسرائیلی خواسته است تا اعلام آن را به تعویق اندازد.

در همین ارتباط، یک مقام در حزب لیکود نیز گفت: رئیس کابینه، معادله زمین در مقابل صلح را شکست.

محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی پیش‌تر در توییتی نوشته بود: در پی تماس تلفنی با رئیس جمهوری آمریکا و نخست وزیر اسرائیل توافق شد تا اسرائیل الحاق اراضی فلسطینی را متوقف کند.

همچنین در بخشی از بیانیه مشترک آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی آمده بود: رژیم صهیونیستی در قبال عادی سازی روابط با امارات، برنامه الحاق اراضی فلسطینی را متوقف خواهد کرد.

از سوی دیگر بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به توافق با امارات متحده عربی، گفت: این یک روز تاریخی است.

جرد کوشنر داماد و مشاور ترامپ نیز اظهار کرد: ترامپ از ما خواست تا یک رویکرد غیرمتعارف را اتخاذ کنیم و این همان کاری است که ما انجام داده‌ایم و این توافقنامه صلح را فراهم خواهد کرد.

سفارت امارات در واشنگتن نیز با صدور بیانیه‌ای مدعی شد: توافق امارات و اسرائیل برای عادی سازی کامل روابط، یک پیروزی برای دیپلماسی و منطقه است.

سفارت امارات با ادعای اینکه توافق مذکور حافظ راه حل دو دولتی برای مسأله فلسطین است، ادعا کرد: امارات حامی قدرتمند ملت فلسطین باقی خواهد ماند.

سران سعودی و امارات در سال‌های اخیر برای ارتباط با صهیونیست‌ها تلاش‌های زیادی کرده‌اند که با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» در آمریکا در سال ۲۰۱۵ میلادی این روند سرعت بیشتری به خود گرفته است.

ریاض و ابوظبی به دنبال آن هستند که قبل از پایان یافتن دوره ریاست جمهوری ترامپ، به رابطه با اسرائیل دست یابند؛ چرا که پشت قضیه این رابطه، شخص ترامپ قرار دارد و معلوم نیست که وی دوباره به عنوان رییس جمهوری آمریکا انتخاب شود یا خیر.

نظر شما